Annons:
Etikettdrickbar-choklad
Läst 15810 ggr
HannaM
11/18/09, 10:21 PM

Varm choklad på bästa sätt

Dagens fråga är, hur gör ni varm choklad? På oboypulver eller med kakao och socker? Kanske på smält choklad? Kryddar ni med något? Toppar ni med något smaskigt som vispad grädde eller marshmallows?

Annons:
HannaM
11/18/09, 10:27 PM
#1

Jag brukar göra på kakao och sockerblandning som rörs ut i lite mjölk. Ungefär lika mycket av varje eller lite mer kakao beroende på om jag är sugen på mer eller mindre söt choklad. Sen värmer jag mjölk i en kastrull och har i hackad mörk choklad (oftast lindt) som får smälta. När chokladen är smält och mjölken ryker så hälls mjölken över chokladröran. Gillar att ha marshmallows på! Grädde funkar också men det måste man ju vispa=)

Brukar ofta ha i någon krydda i socker och kakaoblandningen också. Vanilj eller kardemumma men har provat chili också. Näste projekt är att prova ingefära i.

Carlo
11/18/09, 10:48 PM
#2

Mums !

Lindt är goda!

Tror du att det smakar gott med 90 %-ig Cacao choklad från lindt?

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus


HannaM
11/18/09, 11:14 PM
Carlo
11/18/09, 11:17 PM
#4

#3 Visst!

Ska göra det imorgon, har sovmorgon så då kan man ju passa på ;)

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus


[MissDiss]
11/18/09, 11:19 PM
#5

Oboy så klart! :P

Mamma brukar göra med kakao och det är blä xD

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
HannaM
11/18/09, 11:22 PM
#7

Ibland avänder vi sånna där chokladklubbor som man kan köpa i en del chokladbutiker. Då har man varm mjölk och så stoppar man i klubban och rör om och låter chokladen smälta i mjölken, mumsigt det med.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
sayuri
11/21/09, 9:22 PM
#20

#1 Måste nog säga att din varma choklad är väldig god… även om jag kanske behöver lite mer socker än andra haha

Annons:
Bergspuman
3/28/10, 8:24 PM
#21

Jag brukar göra varm choklad på lättmjölk, Ica's kakaopulver och strösuketter. Innan någon nu skyndar till och skriker om sötningsmedel - den här chokladen blir inte alls särskilt söt. Men den blir varm, mustig och alldeles lagom söt för mig. En blandning jag provat mig fram till genom åren, dricker den i stort sett dagligen.

4 dl lättmjölk

5 tsk strösuketter

4 tsk kakao

Värms långsamt.

[TheoA]
3/28/10, 8:44 PM
#22

Jag brukar göra med oboy pulver och lite grädde på ibland :)

Sunrise
3/28/10, 9:29 PM
#23

Jag värmer lite mjölk i en kastrull, häller lite av det i en mugg, sedan rör jag ner socker och kakao-pulver i kastrullen och rör tills allt är blandat och sockret. Sedan vispar jag den varma mjölken (som jag tidigare hällde över i en mugg) och när den är skummig så häller jag choklad-mjölken över skummet. Klart! Jag tycker det blir jättegott, ibland när jag vill ha krämigare resultat så har jag i lite grädde också, fast inte till mjölkskummet då :P

Åsa S
3/28/10, 10:34 PM
#24

Jag brukar bara värma mjölk (3% el gammeldags) och sedan bryter jag ner mörk choklad i den varma mjölken och medans den smälter vispar jag tills det är löst och så häller jag i en kopp.

Hustigern
3/30/10, 11:46 AM
#25

Kakao, grädde, mjölk, mörk choklad som får smälta och så en liten liten skvätt mörk rom. Mums

Hamstertjej
11/8/10, 3:14 PM
#26

Kakao, socker, varm mjölk, vispgrädde på och strör lite kanel på:) Asgott!

bunnyheart
11/8/10, 6:44 PM
#27

Åå det vattnas i munnen på migOskyldig! Haha

Jag tycker om med smält choklad, varm mjölk grädde och doppa en ckoklad bit som smälter ååå MUMS!!!!!!

Jag gillar annars kakao, socker , varm mjölk (såklart) och grädde!
/Johanna

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

                   "För världen är du någon,

                               men för någon är du världen."

Annons:
Cazzos
11/8/10, 7:21 PM
#28

Oboy. Vanlig oboy.

Hade klippt några marshmallows förut och la i dom. Mums, det var gott.


bunnyheart
11/8/10, 7:26 PM
#29

Tkr Marshmallows är gott i varmchoklad och kan tillägga att jag ibland tar O'boy =)

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

                   "För världen är du någon,

                               men för någon är du världen."

[SarasB]
1/12/11, 2:24 AM
#30

vispa en äggvita, blanda i kakao och socker efter smak, den ska fortfarande vara hyfsat luftig, blir som en tjock kräm. värm 2/3 kopp mjölk. över med chokladkrämen på mjölken, drick!

ryttarn
1/12/11, 12:05 PM
#31

När jag gör varm choklad använder jag Chokladdryck från Oxfam (fair trade förståss) Man blandar först ut med lite mjölk tills man har en chokladkräm, sedan spär man på med mjölk. Väldigt god chokladsmak och inte för söt.

En mycket god smaksättning är chilli, har turen att ha egenimporterad chilli från Pakistan som är något alldeles extra….

Oxfams drickchoklad kan du bland annat hitt här

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Elshira
1/17/11, 12:12 AM
#32

Jag vet inte vad jag gör för fel… Men när jag gör mer riktig choklad så blir det dels alltd grynigt (nästan so om det skär sig) och sedan så tyckaer jag inte det smakar någon stan i närheten av hur den vanliga chokladen smakar. Det blir äckligt o.O

Jag brukar oftast köra med O´boy i.af, tycker det blir väldigt gott, dock brukar jag ha ganska så mycket i för att få mycket smak!

I nödvärn är det lite drgt 50%50 cacao och socker, det är helt ok det med :)

Hakuna matata!

Mjew
2/11/11, 6:01 PM
#33

En kopp mjölk
Lite grädde
1,5 msk kakao (alltså riktigt matsked, inte nåt sånt där fjösigt litet mått)
2 msk strösocker
Höftar i lite vaniljsocker
1 tsk mörk sirap
1 nypa salt

Toppas med en klick vispad grädde och ev lite kanel. Om nom nom Skrattande

[marizia]
2/17/11, 12:34 PM
#34

Jag brukar koka mjölken först, sedan slänger jag i oboy pulver, sedan blnadar och mixar lite, sist slänger jag i 2 kex choklad , dom små som finns.

och sen häller jag i den i en kopp, och toppar med grädde och maränger!

Väldigt gott, men väldigt onyttig! Skrattande

Annons:
Huldan
4/10/11, 7:49 PM
#35

Varm mjölk
Kakao
Honung (riktigt, inte flytande ;p)
Grädde
Marshmallows

Wand
6/2/11, 10:26 AM
#36

Blandar ihop kakao och socker i ett glas tillsammans med en skvätt mjölk så det blir en gegga. På så sätt blir det lättare att vispa ner i den värmande mjölken, kakao brukar ju inte lösas så lätt! 

Sedan som sagt så vispar jag ner det i kastrullen med en visp, och sedan är jag klar. Har gärna grädde på också, jag är en riktig liten gräddoman.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[CinderRainfall]
8/21/11, 9:02 PM
#37

Brukar värma sojamjölk och ha i typ en matsked kakao. Det behövs inget socker efterssom sojamjölken är ganska söt.

Auroris
9/13/11, 4:33 PM
#38

jag gör med oboy pulver ibland lägger jag på grädda och machemelows och strössel på :DD

[CinderRainfall]
9/13/11, 7:52 PM
#39

också brukar jag ha i lite kardemumma, kanel och ingefära :) det är gott!

Michaela-N
10/21/11, 5:10 PM
#40

Ibland när jag blir så där väldigt sugen på varm choklad köper jag detta:

  • Kakao
  • Mjölk
  • Vispgrädde (vaniljvisp om möjligt)
  • Socker
  • Mjölkchoklad
  • Marshmallows

Blir fantastiskt gott. Man får blanda lite som man vill, jag använder inga mått. Men den blir jättegod i alla fall.

[TheoA]
11/21/11, 4:35 PM
#41

Vi fick varm choklad av läraren idag, som vi alltid får på måndagar :DD Den var ljuvlig… Mjölk, röd eller gammaldags, fast helst riktig direkt från kon.. (Tycker jag) Kakao, tog en matsked till 2 koppar.. och kanske 4 msk socker, låt det bli riktigt varmt, och drick! Ljuvligt!

Annons:
Carnosa
12/18/11, 7:00 PM
#42

Jag avskyr varm choklad gjord på oboy, den är alldeles för sliskig. Varm choklad gjord av kakao däremot är underbart! Jag brukar blanda kakao, socker och vanilj och sedan vispa i det i den fetaste mjölk jag kan få tag på helst mjölk direkt från ladugård Glad

Livet kan vara krokigt, men aldrig utan mening!

Minty10
1/4/12, 10:02 PM
#43

Är inte så värst förtjust i oboy, utan använder istället kakao. Jag blandar två tsk kakao, med en eller två tsk socker, samt en tsk vaniljsocker och en knivsudd kanel. Detta blandar jag sedan i en kopp tillsammans med en skvätt mjölk eller grädde, tills det blir "slätt". Sedan så häller jag resten av mjölken, så att koppen blir fylld och värmer i micron på 1,5 minuter. Om man vill så kan man toppa med grädde eller marshmallows eller annat. :)

nykanin
1/5/12, 8:28 PM
#44

använder mig bara av oboy pulver och mjölk

ibland om jag vill lyxa till de lite så har jag i lite marshmallows :)

har inte provat något annats faktiskt kanske bode göra de ;)

Mvh Linnéa

[Bibbo]
1/5/12, 11:42 PM
#45

Jag lägger mjölk i kastrullen , sen när mjölken har blivigt lite varm tar jag i socker &''blandar'' & sen när det har blivigt varmare har jag i kako som jag blandar & sen brukar jag (ibland) ha i ovispad grädde & vispad grädde över. Mums :D

[TheoA]
1/6/12, 12:43 PM
#46

#42 Japp mjölk direkt från kon är verkligen godast när man gör varmchoklad :)

Sweli
1/23/12, 12:14 PM
#47

5 hela ägg
1 msk sukrin/stevia eller socker om man vill

1/2 dl organic kokosfett
60 g 86% mild Lindt mörk choklad
3 dl grädde
2 dl vatten

Jag tar 5 hela ägg i en mixer med 1/5 dl organic kokosfett.
1 msk sukrin blandat med stevia. 
Mixa en stund.
Sedan värm 3 dl grädde och lägg i 60 gr mörk 86% mild Lindt  och låt den smälta.

Lägg i gräddchokladen i mixern och tillsätt 2 dl. hettvatten

mixa allt och servera.

Super krämig och god.

MajaL
2/2/12, 3:12 PM
#48

Två recept har jag. :)

Ett aztekrecept. En massa kryddor och annat.

Sedan har jag "snabbvarianten" på kakao, muskvadosocker (ljust) och sirap.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

Annons:
AliceTheGirl
2/14/12, 6:52 PM
#49

Gjorde innan med oboy-pulver, men nu på kakao. Tar i 3 skedar socker, en sked kakao, blandar, heller i lite grädde, blandar, i med varm mjölk. Glad

Och avslutar förstås oftast med vispgrädde ;)

"Få aldrig en tjej att falla om du inte är beredd att ta emot henne"

chokladgumman
3/12/12, 6:10 PM
#50

Jag gillar choklad av kakao med lite vaniljglass på toppen!Tungan ute

PS

Himla mumsigt!!!

AliceTheGirl
3/15/12, 7:23 AM
#51

#41 Får ni varm choklad av läraren varje måndag? :o Snäll lärare ni har i alla fall! :D

"Få aldrig en tjej att falla om du inte är beredd att ta emot henne"

vinteralvan
3/20/12, 1:52 PM
#52

Jag gör på smält 80%-ig choklad, muskavadosocker och mjölk, gärna en skvätt rom i också.

[TheoA]
3/20/12, 4:24 PM
#53

#51 Ja, för hon vet att alla är trötta, och för att hon själv är typ beroende av varm choklad.

Alexandra-HG
4/20/12, 8:12 AM
#54

vinteralvan : Har du testat Le Comptoir de Mathilde - Grand Marnier? Enkelt och fantastiskt gott! :)

vinteralvan
4/20/12, 8:41 AM
#55

#54 Nej med det måste jag göra snart. Ska nog göra lite choklad ikväll efter den här regnruskdagen.

Annons:
[Sniff]
5/4/12, 5:24 PM
#56

Puttar upp med min varma choklad… Havredryck och chokladpulver, in i micron en stund och klart! Skrattande

rebeccajansson
5/7/12, 4:10 PM
#57

Här har jag ett recept som jag haft sedan konditorskolan.

Chokladmjölk

Chokladmjölken som värmer på flera sätt

10st koppar á 1.2dl

Dryck:

1 L mjölk standard

30 gr Rörsocker

1/2 Vaniljstång

2st kanelstänger

150gr Belcolade Costa Rica 64%

1. Värm mjölken med socker och kryddor till 90C.

2. Låt stå och dra i 10min.

3. Värm på mjölken igen till 90C och slå den sedan genom en sil över chokladen. Mixa slät.

4. Krydda gärna chokladmjölken med muskot, nymalen svartpeppar, chili elr en skvätt mörk god rom.

Alexandra-HG
5/8/12, 7:49 PM
#58

Enklast möjliga sättet att få lyxig varm choklad! Kolla:

Le Comptoir de Mathilde - Grand Marnier

39 kr Le Comptoir de Mathilde - Grand Marnier

Le Comptoir de Mathilde - Milk Caramel

39 kr Le Comptoir de Mathilde - Milk Caramel

LajvKrattan
8/3/12, 8:41 PM
#59

Själv kör jag för tillfället med fukig oboyOskyldig men när jag verkligen vill lyxa till det så gör jag som #1. För övrigt så ersätter jag mjälken till mina cornflakes med kall choklad varje helgTungan ute

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

sotlynx
10/9/12, 5:01 PM
#60

Inte för krångligt…inte så noga!

Gammeldags mjölk

Massor av mörk choklad (  85% )

Muscovado

Lite kanel

Lite "Berömda gåsen"

Så många marshmallows jag kan trycka i koppen…Skrattande

Mums för kalla tanter…

Perly
10/12/12, 3:59 PM
#61

2dl mjölk
2tsk kakao
2tsk oboypulver
½tsk vaniljsocker
1 marianne karamell

gärna marshmallows eller grädde till om det finns

Alltid Oavsett

karro1999
10/15/12, 8:16 PM
#62

oboy och mjölk

Annons:
BettaSplendens
10/16/12, 8:10 PM
#63

Hehe jag tycker det är jätteäckligt med mörk choklad i :P Min bästa varm choklad görs på oboypulver eller socker blandat med kakao. Värmer mjölken i mikron eller i kastrull. Blandar ihop allt och skummar lite mjök sen färgade minimarsmallows i olika färger på det! Och sugrör är bara ett extra plus :D

Justbe
10/16/12, 10:08 PM
#64

1,5 matsked socker

1,5 tsk kakao

ca 1-1,5 dl mjölk

värm mjölken

häll i socker och kakao

blanda

den ha i lite extra mjölk så blir den inte lika ''hot''

mumms

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

[peter54]
10/16/12, 11:30 PM
#65

Jag har alltid gjort varm choklad på samma sätt sedan jag var barn, men då var det fattigt och man fick inte ta så mycket mjölk. Då blandade man först kakao och socker med en skvätt mjölk, men ibland med vatten och rörde tills det blev en jämn smet.

Därefter hällde man på varmt vatten och rörde om, sedan hällde man i en skvätt mjölk ungefär som man gör med te om man dricker te med mjölk.

Numera använder jag förstås mjölk hela vägen och inte vatten, men jag gör alltid smeten först och häller på den varma mjölken sedan, annars tycker jag att kakaopulvret blandar sig dåligt.

Oboy har ju så mycket socker så det går inte att dricka tycker jag. Glad

the_flash
1/4/13, 8:41 PM
#66

Brukar inte ha tid till varm choklad. Men när jag har tid:

Häller mjölk, socker och kakao i en kastrull (prövar mig fram till rätt smak men jag vill ha den mörk!) Sedan när den har värmts upp tar jag och blandar i liiiite snabbkaffepulver. Vet inte om jag hanterar kaffepulvret rätt eller så…, men det blir riktigt gött för en som gillar kaffechoklad :) Brukar inte toppa med något, men grädde är gott på.

the_flash
1/4/13, 8:42 PM
#67

Brukar inte ha tid till varm choklad. Men när jag har tid:

Häller mjölk, socker och kakao i en kastrull (prövar mig fram till rätt smak men jag vill ha den mörk!) Sedan när den har värmts upp tar jag och blandar i liiiite snabbkaffepulver. Vet inte om jag hanterar kaffepulvret rätt eller så…, men det blir riktigt gött för en som gillar kaffechoklad :) Brukar inte toppa med något, men grädde är gott på.

Effie
1/28/13, 3:49 PM
#68

Jag brukar inte göra varm choklad - men den här tråden fick mig att tänka på chokladen min mamma brukade göra till mig. Mjölk, kokesjokolade (hon var norska), kanske socker (det minns jag inte) och en aning salt.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

tusstuss
2/5/13, 9:51 PM
#69

Jag gillar att gora rolaig mixar, ny smaker, och olika varianter på varm choklad.

Ett av mina favvo recept som jag har hittat på själv XD

1. Blanda  varm mjölk och kakapulver.

2. Häll upp det i en kopp.

3. Häll på visspad grädde!

4. Lägg ner en eller två mintkarameller i chokladen.

5. Häll på mini marsmellows.

6 YUMMY!

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
SchappisenWilton
2/17/13, 9:11 AM
#70

Jag brukar göra varm choklad med oboypulver, men min kompis gör alltid med kakao och socker, oftast blir hennes godare, men ibland har hon lite för lite socker i, och då blir allting jätteäckligt… Men oftast gör hon godare varm choklad än jag gör.

MVH

SchappisenWilton

Blodfot
2/17/13, 5:31 PM
#71

Nu blir jag suktad, tack för bra tips alla!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Olivia8383
4/17/13, 4:38 PM
#72

Jag brukar göra varm choklad på socker och kakao,jag försöker ha lika mycket av varje. Sedan så brukar jag ha minimarshmellows i eller grädde när vi har något av de hemma. 😍

#70 E de mig du menar Lea? 🙂❤️

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Blodfot
4/18/13, 10:25 AM
#73

Jag gör mitt av kaokao stevia (ett nyttigare socker) och lite vaniljsocker ibland med lite sirap i.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Lina Strindlund
4/26/13, 1:17 AM
#74

Mitt bästa recept (med inspiration från Filmen chocolat) som är vegansk, och den godaste choklad jag druckit!

0,5 dl havregrädde (Oatly iMat)

2-3 tsk kakao (gärna eko)

1-2 dl hett vatten

1-2 nypor chilipulver (se till att det är ren chili eller ev. anchochili)

Alltså INGET SOCKER! Ändå supergott! Kan dock ta några gånger att vänja sig vid att det är sockerfritt.


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

[Sniff]
4/26/13, 1:15 PM
#75

#74 Det lät gott! Det måste jag testa någon gång🍸

Sabsan
11/18/13, 9:18 PM
#76

Bästa varma chokladen jag druckit var gjord på chokladpulver från Kahls. Det stod exakt hur många gram man skulle använda till önskad volym. Riktigt gott! 
Har jag inte möjlighet till den lyxen så blandar jag egen (antingen med kakao eller oboy som bas) sedan toppar jag med vispad grädde.

Annons:
[Sniff]
11/19/13, 11:56 AM
#77

Jag har hittat en ny favoritchoklad! Havremjölk med kakao, kanel, ingefära och kardemumma. Med lite grädde och kokos blir det suuuupergott😍

Pyttelite
1/13/19, 2:54 PM
#78

Varm choklad är ett måste när vädret är ruggigt och de festliga helgerna känns avlägsna. En dag med blötsnö och mulet väder. Har ni någon egen favorit?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Carmarino
1/13/19, 3:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

Gjorde eget chokladpulver i december, men provsmakade det inte förrän igår. Ska snart ta mig ytterligare en kopp. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
1/13/19, 3:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

Det blev inte så bra att kombinera bägge bilderna, så här kommer bild nummer 2.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
1/13/19, 3:53 PM
#81

Här är receptet.

Varm choklad-pulver
ca 2,5 dl

Ingredienser:
200 g Marabou mjölkchoklad (eller annan valfri choklad)
½-1 msk vaniljsocker
½ dl strösocker
1 dl kakao

Gör så här:
Dela chokladen i bitar.
Lägg ner alla ingredienserna i en mixer och mixa allt till ett slätt pulver.
Ta ca 3–4 matskedar pulver till 2–3 dl varm mjölk. 
Servera ihop med grädde, marshmallows och strö över lite av chokladpulvret, eller drick den som den är.

https://www.instagram.com/p/BodIDkLiQcr/?taken-by=enunderbarjul


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pyttelite
1/13/19, 6:23 PM
#82

Tack för receptet - ser ut som en uppskattad present dessutom.

Rent spontant låter det som en mycket söt choklad men det kan man ju reglera själv. 

Ska testa framöver med både ingefära, kanel och ingefära i formulan.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Carmarino
1/13/19, 6:58 PM
#83

Ja, den är rätt söt. Skulle nog rekommendera att man gör den på en lite mindre söt choklad, för Marabous mjölkchoklad blir lätt lite "kvalmig". Om man gör den på mörk choklad blir den nog mer lagom.

Det gäller dock att man har en bra mixer, för det tar tid att mala chokladen till pulver. Undrar om det inte blir bättre att först köra den på en rivskiva, och sedan köra med knivbladet.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
L
4/24/21, 6:39 PM
#84

Jag brukar köpa chokladbomber för varm choklad till min chokladmjölk. Det är runda chokladbomber som smälter i varm mjölk med marshmallows i - supergoda. :)

https://www.unicornsaker.se/produkt/chokladbomber-for-varm-choklad-4-pack/

Chokladbomber för Varm Choklad 4-pack. Gotta dig med en lyxig chokladexplosion med dessa chokladbomber som smälter i varm mjölk.
Carmarino
4/25/21, 3:23 AM
#85

#84: Ja, det verkar vara årets trend. 😊 Har sett hur många chokladbomber som helst i mitt instagramflöde. Det är tydligen många som testar att göra egna.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: