Annons:
Etikettersockerfrittallergier
Läst 13537 ggr
Nadja_Filur
2008-01-03 17:29

Allergisk mot choklad

Jag älskar choklad mer än något annat i hela värden! Men jag är allergisk! Vad ska jag göra? Jag håller på att dö utan choklad!

Annons:
storAnnette
2008-01-03 20:28
#1

Vilken otur du har.Det enda jag kan tänka mig att du kan prova är carob-pulver,smaken liknar kakao men är sötare.Kolla först så du tål det.

Hu,jag har en systerson som är allergisk mot kakao,hon gjorde smörbollar (chokladbollar utan kakao) till honom när han var barn.Det tror jag inte jag skulle kunna äta.Har inte tänkt på hur han har det nu som vuxen men det fins ju mycket annat gott man kan äta så du får väl lov att byta om inte carob funkar.

irode
2008-01-03 20:42
#2

Stackare Gråter

Hoppas du hittar något annat att älska lika mycket! - eller bättra: att du kommer att tåla choklad igen.

Lycka till
:-) Inge

sezierra
2008-01-03 22:58
#3

Hoppas det går över eller det finns någon lösning… det finns inget värre än att vara allergisk mot någonting man tycker om. Kan bara säga att jag älskar mina allergitabletter som gör att jag åtminstonde kan få ha mina husdjur trots allergi. Matallergin får jag leva med, tyvärr.

Titti
2008-01-05 21:02
#4

#0 Stackare. Jag var också allergisk mot choklad när jag var i din ålder. (kikade in på din sida Flört)
+Citrusfrukter, Lakrits och Salmiak. Jag undvik dessa saker så gott jag kunde. Klarade av ett glas O'boy, någon chokladbit, ½ mandarin… på den tiden. Åt jag mera var det kört.
Men det var svårt att låta bli för allt det där var ju så gott. Räcka ut tungan 
Resultat om jag åt för mycket = Klåda.

Med tiden växte det bort och numera kan jag äta en chokladkaka…

Ebba-A
2008-01-06 21:03
#5

Hoppas det bara är tillfälligt! Förförra året kunde inte jag äta glass. Det var en period under sommaren :/ Det var hemskt men jag fick äta isglass och sorbé. Tröstkramar från Ebba

Värd på Choklad iFokus

zakkris
2016-01-06 11:50
#6

Vet att denna är otroligt gammal, men någon som har mer erfarenheter osv om detta? Min sambo är allergisk mot kakao, får han i sig exempelvis en liten bit choklad så ligger han i komaliknande migrän 2-6h helt okontaktbar, han har under sin uppväxt fått åka in till sjukhus 4ggr för att han varit borta så länge, han älskade choklad som liten och nu kan han bara lukta på det. Inte ens gå ner i vikt kan han heller då nutriletts shaker osv inehåller kakao. Någon som vet något allternativ?

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Annons:
Upp till toppen
Annons: