Annons:
Etikettersockerfrittallergier
Läst 3013 ggr
evaform
3/16/12, 6:57 PM

låglaktos?

vilka chokladmärken och sorter är lämpliga om man är laktoskänslig? jag har jämfört några sorter och antar att mörk choklad med hög kakaohalt innehåller minst mjölksocker, eller?

Annons:
HannaM
3/17/12, 8:56 PM
#1

En bra mörk choklad innehåller inte alls mjölkprodukter i någon form och är således kanon om man är laktoskänslig.

silverhuldra
6/3/12, 6:35 PM
#2

Plamil har mjölkfri choklad.

Mvh. Silverhuldra

Carlo
6/3/12, 6:53 PM
#3

Som HannaM sa så bör en bra mörk choklad inte innehålla mjölkprodukter (T.ex. mjölkpulver osv). Glad

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus


[Sniff]
6/9/12, 6:26 PM
#4

Jag letar också efter mjölkfri choklad och har ännu inte hittat någon supergod. Mörk choklad funkar, men jag är van vid marabous mjölkchoklad, så det blir inte riktigt samma sak. Har inte hunnit testa så många sorter än, så tar gärna emot tips!

silverhuldra
6/9/12, 6:51 PM
#5

Här kan du hitta både ljus och mörk mjölkfrichoklad, den är gjord på rismjölk. Jag har dock aldrig provat den.

http://www.ekobutiken.se/ekologiska-livsmedel/choklad/bonvita/

Mvh. Silverhuldra

Wony
9/27/12, 8:23 AM
#6

Jag har tittat på båda de märken som nämns i tråden, men finns det någon som tillverkar "bara" laktosfritt, och inte ekologiskt/fairtrade? Jag kan nämligen tänka mig att det drar upp priserna, och t ex 35kr för 100g känns lite väl dyrt… Obestämd

Annons:
RobinEH
9/30/12, 11:56 AM
#7

Lindt 90% är perfekt.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Trollas
11/13/12, 7:08 PM
#8

Mörk choklad innehåller mjöl men inte så mycket men för mig och fler som är väldigt känslig ( Kan inte ens äta vanligt smör eller äta tex fil som brukar funka för de flesta ) så funkar inte den mörka chokladen, du kan ju alltid googla men de flesta laktosfria chokladerna är gjorda på rismjölk vilket inte alltid är en hit ;)

Kram Emelie och djuren!<3

www.Fotoryttarnas.se ;)

Perly
11/13/12, 7:11 PM
#9

Hm, brukar hitta ett par som inte ger ont i magen, kan ta o kolla upp namnen o pris nästa gång jag är i affärn (:

Alltid Oavsett

grodprinsessa
11/13/12, 10:31 PM
#10

Annars är laktasin eller laktras era stora kärlekar när ni vill ha mjölkchoklad ^^

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

Trollas
11/20/12, 3:12 PM
#11

#10 Har alltid kört Lactras men de funkar inte längre! :( Vad är Laktasin för något? :)

Kram Emelie och djuren!<3

www.Fotoryttarnas.se ;)

grodprinsessa
11/20/12, 3:59 PM
#12

Laktasin är nästan samma men jag blir inte gasig av den och så. Billigare också =)

Har du provat  att äta laktos mer sällan? det funkar bättre för mig om jag hållt mig borta helt från laktos ett bra tag, då klarar jag mig bättre när jag väl får i mig det.

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

Trollas
11/20/12, 6:53 PM
#13

#12 Ja, har varit laktos sedan jag var 4/5 ( Är 14 nu ) äter aldrig lactos om det inte är på sommaren och man tar en glass eller så, tyvärr tror jag att jag blivit "immun" emot dem :/

Kram Emelie och djuren!<3

www.Fotoryttarnas.se ;)

Annons:
grodprinsessa
11/20/12, 7:14 PM
#14

Prova laktasin tycker jag.

Finns laktosfri glass också ;)  Och göra egen glass är ju kul så får man de smaker man vill ha =D

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

Spruca2
12/1/12, 11:32 PM
#15

Jag är laktos och för mig funkar mörk choklad väldigt bra:) Fast mjölk och sådant dör typ min mage av xD

HannaM
12/12/12, 9:38 PM
#16

Mörk choklad av bra kvalite ÄR laktosfri. Den innehåller kakao, kakaosmör, socker, ev vanilj och ev sojalecitin. No more, no less.

Upp till toppen
Annons: