15. OT - Off Topic

är de bara jag eller?

2012-04-03 20:42 #0 av: [fessing]

Chocklad är fet nice tycker jag:)

blir alltid glad av de och man blir ju lite annat med;) men vet ej om man vågar skriva de här hehe är de någon som känner att choklad har samma effekt som den har för mig?

Anmäl
2012-04-17 15:08 #1 av: [Joanna76]

Choklad är som narkotika ibland. Jag minns en upplevelse när jag åt choklad som gjorde mig rktigt rädd, jag var jättearg (hade bråkat med dottern och hade pms) men så fort jag tog en tugga choklad blev jag lugn som en sovande kisse. Det skrämde mig hur narkotiskt det var, usch. Men jag har inte slutat äta choklad för det Cool

Anmäl
2012-06-03 17:44 #2 av: [schäfernronja]

hmmm.... kanske jag som tänker "äckel" med det du syftar på. hm.

nä jag har faktiskt aldrig kännt mig så som ni beskriver det.

Anmäl
2012-06-03 18:31 #3 av: Carlo

#2 Instämmer- har faktiskt aldrig känt så haha Glad

#1 & 2 Det är endorfinerna som aktiveras och det är därför ni blir "påverkade". Man kan få eufori av chokladkonsumtion- fast det är väldigt ovanligt. Det har ni säkert råkat ut för Oskyldig

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus

Anmäl
2012-06-11 13:40 #4 av: Caf_Roy

Ibland när jag har mensvärk (den smärtsamma varianten, har hört att det kan vara olika) hjälper inte värktabletten, det enda som ger lindring då är choklad.

Anmäl
2012-08-07 12:55 #5 av: SelmaP

0# vad menar du? jag brukar tänka att smileysen: '' ;) '' är som ett.. rawr! typ, så ja.. menar du.. det där? xP

Anmäl
2012-08-08 18:23 #6 av: [schäfernronja]

#5 Samma här så blev väldigt fundersam faktiskt

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.