Annons:
Etikettmörk-choklad
Läst 2207 ggr
LajvKrattan
2012-08-02 13:29

99%

Hallå! Närmjag var i kroatien så köpte jag en chokladkaka från Lindth med 99% kakaohalt. Den kom med en instruktion och smakråd. Är det någon annan som smakat det? Mäktigaste chokladen jag haft förmånen att äta i alla fall Cool

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Annons:
Stina A
2012-08-02 13:34
#1

99%!? Även med smakråd: blev den inte väldigt "bitter"?
Lindth brukar ha fantastiska choklader, jag är chokladälskare!

Vixxen
2012-08-02 13:36
#2

OJ! GladTystFörvånadCool

Stephanie
2012-08-02 13:41
#3

Haha, instruktion… Tungan ute Får man fråga vad som stod där?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

LajvKrattan
2012-08-03 20:37
#4

Hmmm… Jag har inte kvar den men det viktigaste var att stegvis vänja smaklökarna med 70- och 85-procentig choklad innan man ger sig på denna, mäktigaste av alla choklader. Angående själva ätandet så var rådet att låta en liten bit sakta smälta i munnen fört att kunna avnjuta den fulla smakupplevelsen. På franska fanns även en fullständig beskrivning av smakupplevelsen. kraftig chokladsmak, toner av blommor…

Det rekommenderades också att man ackompanjerade sin chokladbit med en kopp kaffe för att känna andra sidor av chokladen.

Allt skrivet på guldfärgat folie.Skrattande

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

LajvKrattan
2012-08-03 22:42
#5

Angående det där med bitter så nja.. Om man åt den som en vanlig chokladkaka så kunde man lika gärna tatt' bakpulver i mun' , men och man åt den på rätt sätt så blev det (missförstå mig inte) lite som en munfull ljummen varm choklad. Det är gott, men i ord så låter det.. Blääääääeeeeuuuusch!

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

[Joanna76]
2012-08-06 23:30
#6

Låter väldigt bittert, jag tycker 70% är nog sedan blir det väl bittert.

Läste på Wikipedia att Lindt har öppnat 8 choklad cafeér runt om i världen där man bla kan avnjuta glass med deras choklad. Finns en i NY. Åååå, tänk om dom kunnde öppna här oxå

Annons:
Medlem
2012-09-14 16:37
#7

Jag äter den lite då och då. Den är mäktig och mycket bitter men jag gillar det. Jag äter inte mkt utan bara 1-2 bitar. Jag låter en bit vara och smälta helt själv. Mycket gott!

karro1999
2012-09-22 19:47
#8

låter bittert

RobinEH
2012-09-30 11:54
#9

Jag äter deras 90% och tycker mycket om den. Ja har letat efter deras 99% men har inte hittat den. Någon som vet vart/om det går att köpa den 99% i Sverige (gärna Göteborg).

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Upp till toppen
Annons: