01. Allmänt om choklad

Marabous nya.

2014-06-03 18:52 #0 av: Tarotstollan

Hur många har testat de två nya 250 gr kakorna och vad tycker ni?

Jag har bara testat Bubbly Caramel, har börjat äta på den 2:a. Den är söt och jag tycker chokladen smälter fort och jag känner hur det bubblar under fingrarna om man håller i den direkt med fingrarna.
Det enda jag inte gillar med den är att det inte går att bryta i några rader utan den går sönder lite hur som helst.
Antagligen för att det är runda kulor som inte ligger i rader.

Jag ger den 4/5!

Anmäl
2014-06-09 19:38 #1 av: Gasoline

Jag tyckte dom båda var goda, men tycker däremot att de är lite dyra och kanske inte så pass goda att de i slutändan blir värt pengarna. 

Caramel är godast, men precis som du säger så är den lite svår att äta. 

Anmäl
2014-06-09 21:28 #2 av: Lina Strindlund

Om dessa varianter fanns som mjölkfria (veganska) skulle ni köpa den varianten?

Anmäl
2014-06-09 21:37 #3 av: Tarotstollan

Ja, det skulle jag kunna göra, bara inte smaken blev annorlunda.

Anmäl
2014-06-09 21:39 #4 av: Gasoline

#2 Har aldrig provat någon mjölkfri/vegansk choklad mig veterligen och har svårt att föreställa mig om det skulle förändra smak och konsistens, så jag kan tyvärr inte svara på det. 

Men säger väl samma som #3, bara inte smaken blev annorlunda Glad

Anmäl
2014-06-09 21:52 #5 av: Lina Strindlund

OK :) det finns en del veganska choklad kakor, vissa goda , andra mindre goda. Eftersom jag är vegan och gärna sprider budskapet, vill jag rekommendera Moo free:  javascript:nicTemp();

de finns inte i exakt samma smak som marabous vad jag vet, men kolla på sidan och hitta butik IRL /online och testa. de är urgoda!! barnsligt goda skulle jag säga.

djurvänliga helt klart! 

Anmäl
2014-06-09 22:11 #6 av: Tarotstollan

Tyvärr finns de inte i min stad!Ledsen

Anmäl
2014-06-17 21:38 #7 av: Lina Strindlund

De går att beställa via internet tror jag. fast frakten blir kanske dyr... här i umeå finns mkt veganskt o det är jag tacksam för! dock har jag inte råd att köpa spå mkt som jag skulle vilja! :P 

Anmäl
2014-07-14 22:50 #8 av: [Sabina]

Testade Bubbly Caramel i helgen men blev faktiskt ganska besviken. Jag tyckte den var alldeles för söt och hade en konstig bismak. Jag tror det hade varit godare om den var lite mindre söt och lite mer salt.

Anmäl
2014-07-20 19:36 #9 av: Lina Strindlund

salt choklad? skumt.... kanske nåt att testa... förresten jag ko på nu att jag testat pecan sea salt... den var rätt god men njaaa. Jag gillar marabous raspberry mörk choklad bäst... eller ekologisk fairtrade mörk choklad (minns ej märket) när jag bara vill ha choklad. 

Anmäl
2014-09-26 13:45 #10 av: Varga

Jag gillar nog faktiskt den med kakor mer, minns inte vad den heter... Som någon annan sa så tycker jag att Karamell-chokladen är lite väl söt. Någon bit till teet kan funka... Dock försvann den väldigt fort när man la den i personalrummet ;)

Anmäl
2014-10-22 20:02 #11 av: Wony

#10 Du menar kanske Oreo-varianten? Den tycker jag är så fruktansvärt god!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.