Annons:
Etikettallmänt-choklad
Läst 3629 ggr
[TrevorS]
7/23/09, 3:48 PM

Vegansk Choklad?

Javisst finns det, den flesta blockchoklad är vegansk och även kakaochoklad är oftast vegansk..

Annons:
Åsa S
7/31/09, 12:18 PM
#1

Riktig kvalitetschoklad brukar vara vegan för då har man inte bytt ut kakaofettet till billigare mjölkbaserat fett. ex på företag som gör sån choklad är malmö chokladfabrik deras serie 1888 innehåller enbart  kakaobönor & rörsocker (jag har provsmakat och chokladen är jättegod)

Titta på de finare chokladkakorna och läs innehållsförteckningen ofta finns det inga mjölkprodukter el liknande i dem.

[TrevorS]
7/31/09, 2:38 PM
#2

#1. Nackdlen är att det ibland kan innehålla spår av mjölk. =/

Huldan
7/31/09, 10:54 PM
#3

Lindt t.ex. :P

Kolla på djurensrätts hemsida, där ska det nog finnas en lista, annars kan du prova maila så ger dem dig säkert gratis info!

[TrevorS]
7/31/09, 10:59 PM
#4

#3. Jag behöver inte, jag är rätt påläst, läst på vegansk mat i snart ett år nu men känner till det rätt så bra sedan innan också.

Choklad älskar jag och det finns 9 olika sorters som är veganska som jag äter, djurens rätt har tyvärr inget direkt om choklad bara 2 olika sorters som finns på goodstore och vegshop.

Men annars gör jag choklad själv ibland och chokladbollar är min favorit. Det var en som sa att det inte fanns vegansk, då ville jag berätta att det finns.

Huldan
7/31/09, 11:05 PM
#5

Okej :) Då är jag med!

Men för de som inte vet så är jag rätt säker på att djurensrätt har info om choklad! Fick hem i brevlådan nå papper från dem som jag beställr efter gratis och där avr en lista på chokadsorter är jag rätt säker på.

Om du kan sorterna utantill får du gärna räkna upp dem! Även om jag inte är vegan/vegeterian så äter jag gärna bra ibland!

[TrevorS]
7/31/09, 11:08 PM
#6

#5. =) Jo sw he men jag är så kräsen att de inte får göras i samma fabrik där de hanterar mjölk eller ägg.

Annons:
Huldan
7/31/09, 11:16 PM
#7

Jaha, okej:P

Vilka sorter görs så då? Alltså i egna fabriker utan mjlk och ägg ;)

[TrevorS]
7/31/09, 11:19 PM
#8

#7. Jo precis. Just nu gör jag mycket själv, köper inte lika mycket längre tyvärr, finns ju chokladmjölk som är gjord på sojamjölk också. =)

Jadu märken, hmm, de finns några på ECO-store och även Coop-Eco

Huldan
7/31/09, 11:30 PM
#9

Okej :)
Vilket är det godaste vego märket? Enligt dig då:P

Suzi
8/2/09, 9:10 PM
#10

#4 Hur gör du egen choklad? Skulle tro att fler än jag är intresserade av att få veta det =)

[TrevorS]
8/2/09, 9:13 PM
#11

Jag gör de mer som tryffel.

kakao + kakaofett och lite vaniljsocker. =) smälter ihop det och häller ut det på på papper som jag lagt i en skål och in i kylen, men jag har inga direkt mått.

Carmarino
3/10/18, 11:54 AM
#12

Åre Chokladfabrik har nu börjat tillverka veganska tryfflar.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
3/10/18, 12:00 PM
#13

Zebeda Chocolate tillverkar vegansk choklad under märket Moofree Chocolate. Den är mjölkfri, glutenfri, vetefri, GMO fri, Vegan och ekologisk.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Upp till toppen
Annons: