Annons:
Etiketterchokladprovningarchokladfestivaler
Läst 2510 ggr
Carlo
5/22/12, 5:33 PM

Pralinkurs

Pralinkurs

Att en lyxig chokladtryffel eller pralin ger en smakrik upplevelse är det ingen tvekan om. Men hur tillverkas konfekten och vad kan man göra för fyllningar, som även passar årstiden? Njut av en lärorik, intensiv och rolig pralinkurs!

  • Lär dig om kakaofrukten och choklad
  • Ca 3 timmars pralintillverkning
  • Professionell pralinmakare handleder
  • Ta med dig konfekten hem
  • Se videoklipp

Upplevelsen pralinkurs

Chokladen och kakaofrukten har en tusenårig lång och spännande historia med sitt ursprung i Amazonas djupa snår. Under pralinkursen ges inblick i såväl historian som knepen kring hur exklusiva chokladtryfflar och Praliner tillverkas. Alla moment gås igenom, och man får prova att göra ganache (tryffelsats), temperera mörk choklad, gjuta valfri pralinform och sedan rulla tryffelsatsen till små runda bollar. Det finns flera spännande fyllningar till chokladpraliner som ger helt olika smaker, vilka kan anpassas efter både egen smak och rådande årstid.

Konfekten som tillverkas får tas med hem och under kursen bjuds det även på fika. Choklad är rikt på antioxidanter, järn och mineraler vilket är bra för hälsan. Kursen ger därför inte bara en trevlig smakupplevelse, utan brukar även göra att man känner sig både piggare och gladare efteråt!

Orter

Stockholm

Pralinkurs st 845 kr Skriv ut

Antal deltagare
För en person, men upplevelsen sker i grupp med andra.

Varaktighet
Pralinkursen pågår i ca 3 timmar.

Åldersgräns
Upplevelsen rekommenderas från ca 15 års ålder.

**Tillgänglighet
**Utvalda datum augusti-juni.

Viktig information
Kursen kan inte hållas vid för varma temperaturer eftersom chokladen måste kunna stelna.

Bokning: http://www.liveit.se/upplevelser/upplevelsepresenter-kurs-i-pralintillverkning

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus


Annons:
Sweli
5/23/12, 2:33 PM
#1

Tack Carlo, det ser väldigt trevligt ut. Jag kommer att anmäla mig, säkert. Jag gör lite Praliner själv idag, mest till jul som jag ger bort till familjen och vännerna.

Carlo
5/23/12, 5:50 PM
#2

#1 Åh vad roligt! Skrattande Du får jätte gärna recensionera kursen om du gör denFlört

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus


Sweli
5/23/12, 11:28 PM
#3

Det ska jag absolut göra. Skrattande

Carlo
5/23/12, 11:30 PM
#4

#3 *Bugar och bockar* Skrattande

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus


tarko
6/28/12, 1:30 PM
#5

har ni kikat på chokldskolanskurser? jag har själv gått flertalet kurser där och kan varmt rekommendera dom..

www.chokladskolan.com

att göra Praliner är inte så svårt när man väl fått in känslan för temperering:)

/magnus

Upp till toppen
Annons: