Annons:
Etikettchokladtillbehör
Läst 2903 ggr
Carmarino
2018-01-06 14:32

Mina chokladformar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Samlade ihop alla mina polykarbonatformar från Chocolate World, och så här ser de ut.

Har en hel del silikonformar också, men dem har jag inte fotograferat ännu.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[VSK]
2018-01-06 15:07
#1

Välutrustad inför kommande projekt mao 🙂

Pyttelite
2018-01-06 15:15
#2

Imponerande samling enda problemet är väl att de ser tomma ut allihopa - kanske innehåller dom ischoklad? 🤔

Måste man "smörja" formarna med något eller är det "bara" att hälla i chokladsmeten?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Ghosthunter
2018-01-06 15:17
#3

Oj då…mm..har du inga former som ser ut som spöken?😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Ghosthunter
2018-01-06 15:19
#4

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Carmarino
2018-01-06 15:23
#5

#2 Man bör torka av dem med bomull eller mirakeltrasa innan, men sedan är det bara att hälla i chokladen. Den måste dock vara tempererad, för annars får man inte ut chokladen ur formarna

Gjorde så mycket choklad i dem innan jul, så jag tyckte de behövde vila lite. Vill ju inte slita ut dem i förtid. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2018-01-06 15:24
#6

#3 Har inte sett några spökformade chokladformar, men jag vet att det finns döskallar. Det vill jag dock inte ha, så jag har inte köpt några sådana. Får hålla ögonen öppna efter spöken till hösten när det börjar närma sig Halloween. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Ghosthunter
2018-01-06 15:34
#7

Men 👻- kakformarna kan nog också användas att tillverka choklad i…..det gäller bara att ha en bra botten!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Carmarino
2018-01-06 16:52
#8

#7 Bottnen är inga problem, men den största formen är 18 cm lång. Det blir en väääldigt stor chokladkaka av den. Mörk choklad är inte god i sådana mängder. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ghosthunter
2018-01-06 17:08
#9

Det har du nog rätt i🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Carmarino
2018-01-06 17:16
#10

Den enda form jag hittade var denna, och där är bara ett spöke med. Är inte särskilt förtjust i Halloween, så även om jag hittar någon svensk återförsäljare som har denna form så kommer jag inte att köpa den. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2018-01-06 17:23
#11

Hittade faktiskt en till, men det är en silikonform med bara ett spöke. Det bli ett rätt stort spöke på 5 x 4,5 cm. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
2018-01-06 17:31
#12

Tror inte Gh är så kräsen på storleken på spöken faktiskt, bara det är ett spöke 👻

😃

Carmarino
2018-01-06 17:32
#13

Du har nog rätt. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Ghosthunter
2018-01-06 18:46
#14

Haha…precis😁 jag ska nog köpa såna formar och baka spökchokladkakor😊

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Carmarino
2018-01-07 16:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Idag gjorde jag lite chokladlöv av Valrhona Caraïbe 66 %.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ghosthunter
2018-01-07 17:08
#16

Åh, så fina dom blev🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[VSK]
2018-01-07 17:20
#17

Ja, verkligen tjusiga 👍

Pyttelite
2018-01-07 17:28
#18

Löven är inte fyllda utan består av "homogen" choklad?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Carmarino
2018-01-08 07:29
#19

#16 och #17 Tack. 🙂

#18 Nej, de är inte fyllda utan består av ren choklad. De är så tunna att det är svårt att fylla dem. Däremot kan man förstås smaksätta chokladen, men det har jag inte gjort. Den är god som den är. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ghosthunter
2018-01-08 17:12
#20

#15 Dom där tror jag hade passat med mintsmak om man gillar det!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Carmarino
2018-01-08 17:16
#21

#20 Ja, det hade de säkert gjort. Får testa det sedan. Har ju gott om pepparminolja. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: