Annons:
Etiketterchokladmärkenchokladbutiker
Läst 4109 ggr
Carmarino
1/8/18, 3:51 PM

Malmö Chokladfabrik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag hade jag ett ärende till Malmö. Eftersom jag är där så sällan så tänkte jag att jag måste försöka hinna med ett besök på Malmö chokladfabrik också. Hade turen att hinna en parkeringsplats i närheten (inte det lättaste i den delen av Malmö), och det blev ett trevligt besök.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
1/8/18, 3:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

De har en liten servering också, med ett fåtal bord. Jag hade dock inte tid att stanna och fika, så jag kan inte säga något om hur den är.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
1/8/18, 3:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Kunde naturligtvis inte gå därifrån utan att köpa med mig lite av deras produkter. Det här är råchokladen (mörk, ljus och vit), samt en påse kakaosmör.

Kakaosmör kan man antingen använda till att göra egen choklad, eller också till att "tunna ut" choklad man har smält. Vissa sorters choklad blir ibland rätt tjockflytande, och då är det svårt att hantera dem. Smälter man då ner lite kakaosmör så blir chokladen mer tunnflytande och lättare att gjuta.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
1/8/18, 3:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hade ett långt och trevligt samtal med kvinnan som stod bakom disken, så när jag skulle gå så gav hon mig smakprov på två olika mörka chokladsorter; en 68 %-ig och en 85 %-ig

Köpte även lite färdig choklad, nämligen julchokladen samt Praliner med mörk respektive ljus choklad. Om jag minns rätt så var den mörka smaksatt med apelsin och ingefära och den ljusa med kanel.

Återkommer med "recensioner" när jag provsmakat alla chokladsorterna.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fransu
1/8/18, 3:59 PM
#4

Vilket trevligt ställe att besöka. Tack för att du delade med dig! Ska titta in där om jag har vägarna förbi Malmö någon gång. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Carmarino
1/8/18, 4:04 PM
#5

Ja, det var väldigt trevligt. Butiken ligger på samma ställe som Malmö chokladmuseum, men det hann jag inte besöka idag. Får försöka planera in det en annan dag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
1/8/18, 4:06 PM
#6

Ärendet var säkert chokladfabriken. 😃 🤤

Annons:
Carmarino
1/8/18, 4:08 PM
#7

Butiken och museet ligger i det s.k. Mazettihuset, där chokladbolaget Mazetti tidigare fanns. De är väl mest kända för ögonkakaon gissar jag. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
1/8/18, 4:20 PM
#8

#6 Det skulle man ju kunna tro, men faktiskt inte. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
1/8/18, 5:59 PM
#9

Trevliga bilder och trevlig berättelse för varje bild.

Pyttelite
1/8/18, 8:23 PM
#10

Mycket nyttiga godsaker!

Vi har också en affär vid chokladfabriken men inte på långa vägar så tjusig.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Carmarino
1/9/18, 2:08 PM
#11

#9 Tack VSK. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
1/9/18, 2:11 PM
#12

#10 Det är ju en definitionsfråga. Lokalen är rätt rustikt inredd. Personligen tycker jag det är mysigt med tegelväggar och trähyllor, medan andra kanske tycker det känns lite "gammaldags". Lokalen är inte särskilt stor, men atmosfären är varm och trevlig.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
1/12/18, 4:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Nu har jag testat två av chokladsorterna i #3.

Hade för mig att de ljusa pralinerna var apelsin och ingefära, men tyckte inte de smakade så mycket av det. Inte förrän efter jag hade ätit den så kollade jag vad jag skrivit här ovan. Minns inte om de smakade kanel, men det var i så fall en rätt svag smak. Tyckte nog att de smakade lite apelsin, så tydligen blev jag lurad av "förväntningarna".

Den mörka smakade inte mycket ingefära, och bara lite apelsin. Det var bara så att man anade smakerna.

Bägge var dock goda, och den mörka chokladen var inte för skarp i smaken.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[VSK]
1/12/18, 6:23 PM
#14

Kan tänka mig att en svag smak av apelsin är gott.

Carmarino
1/13/18, 4:40 AM
#15

Ja, det är en av mina favoritsmaker faktiskt. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
3/1/18, 11:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Idag har jag testat den mörka chokladen i #2. Den var god, och det blev många små chokladbitar av 150 gram. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
3/1/18, 11:33 AM
#17

Ser smaskigt ut.

[Jimmy.L]
3/1/18, 11:52 AM
#18

Mums.

Carmarino
3/1/18, 11:54 AM
#19

Ja, de var riktigt goda. 🤤


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
3/1/18, 11:58 AM
#20

😃

Annons:
Patrikperssonoslo
3/1/18, 6:28 PM
#21

Oj, så gott 🙂

Jag väntar på att Oslo Freia fabriken ska öppna sina portar till trädgården.

Carmarino
3/1/18, 6:30 PM
#22

#21 Är det uteservering i trädgården?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Patrikperssonoslo
3/2/18, 4:37 AM
#23

Hej

Inte vad jag vet. Men det är nog mer att man får se trädgården.

Här i Oslo så har fabriken istället en butik på Karl johans gate i centrum i Oslo. Jag har varit där men den var inte så intressant. 

Det kan nog vara mer kul att få en visning av fabriken i Oslo men då ska man nog vara en grupp. Men jag vet inte vad som sker i trädgården så jag får se 🙂

Carmarino
3/2/18, 9:45 AM
#24

Du får hålla utkik om det kommer någon "allmän visning" av fabriken, och försöka få en plats då. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pyttelite
3/4/18, 7:15 AM
#25

#23 Det verkar som om det finns många öppna guidturer på Freia. https://www.visitoslo.com/en/product/?TLp=1215048&Guided-tour-of-Freia-No-


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Patrikperssonoslo
3/4/18, 1:58 PM
#26

Jo, det stämmer. Jag har inte sett den förut utan har bara sett grupper och gruppbokningar. 

Skulle vara intressant. 

Tack 🙂

Carmarino
3/4/18, 2:31 PM
#27

Om du går med på en tur så får du gärna göra en tråd om det, och berätta här på Choklad iFokus. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Patrikperssonoslo
3/4/18, 7:58 PM
#28

Jo, gärna! Jag har redan funderat på det sedan jag såg att jag kunde besöka chokladfabriken.

Jag får se när jag har tid 🙂

För jag har redan besökt slottet i Oslo (på öppet slott) så chokladfabriken måste jag också besöka.

Carmarino
3/5/18, 10:58 AM
#29

Så kul! Vi väntar med spänning på rapporten. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pyttelite
3/5/18, 9:32 PM
#30

Undrar om den här reklamfilmen för Mazetti hade varit ok idag?

Mazetti – Owe Thörnqvist (midsommar) (1963)


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Carmarino
3/6/18, 12:41 PM
#31

#30 Troligen inte. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
4/4/18, 12:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Har testat den vita chokladen (30%) i #2 idag. Eftersom jag ville veta hur den smakade så tillsatte jag ingen smaksättning utan smälte den bara och hällde i formen.

Är ju inte jätteförtjust i vit choklad precis, men den här var helt okej.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Patrikperssonoslo
4/4/18, 11:03 PM
#33

Så mystisk den såg ut  🙂

Carmarino
4/5/18, 11:27 AM
#34

Det är nog för att kupolerna blev så blanka att omgivningen speglar sig i dem. Tror det är fönsterkarmarna på balkongfönsterna som syns som "ränder" på chokladen. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Patrikperssonoslo
4/5/18, 10:08 PM
#35

Jo, dem ser på något sätt ut som kupoler 🙂

Carmarino
4/6/18, 9:25 AM
#36

Det beror på att jag använt den här formen till att gjuta dem. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
6/2/18, 5:54 PM
#37

Värme och choklad går inte så bra ihop, så Malmö chokladfabrik skrev på Instagram för ett par dagar sedan att leveranserna kan bli försenade på grund av vädret. Det är inte bra om chokladen råkar bli stående i en postbur ute på en lastkaj där solen gassar för fullt.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
6/3/18, 6:00 AM
#38

Ack denna värme 😭

Carmarino
6/3/18, 7:23 AM
#39

Ja den är inte bra varken för choklad, djur eller människor.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
6/3/18, 9:14 AM
#40

😭

Carmarino
4/20/19, 6:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

I torsdags slutade jag jobba klockan tolv, och därför bestämde jag mig för att göra ett besök i två chokladbutiker i Malmö. Den andra butiken jag besökte var ett återbesök hos Malmö Chokladfabrik. Den här gången hann jag med en titt i chokladmuseet också, men det kommer jag att presentera i en egen tråd.

Mazettihuset är gammalt och lite ruffigt, och det är trappor både ute och inne. Kanske det finns en hiss någonstans, men jag såg inte någon när jag var där.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
4/20/19, 6:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Entrédörren till både butiken och museet.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
4/20/19, 6:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Man blir lite nostalgisk när man ser alla de gamla förpackningarna. Pompom-chokladen minns jag inte, men en hel del Rigi-choklad har det blivit under årens lopp. Och vem har inte ätit en dumleklubba eller två (eller många)? Även askarna med Salta (katten), violpastiller, Emser och Tutti Frutti gick det åt en del av. För att inte tala om ögonkakaon. Fast jag minns bara den bruna förpackningen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
4/20/19, 6:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#44

De gamla pralinformarna i gjutjärn intresserade mig lite extra naturligtvis. Kvinnan i butiken berättade att hon varit med om att gjuta choklad i dem, och de var TUNGA.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
4/20/19, 6:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Bär och frukt doppade i choklad.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
4/20/19, 6:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Lite strutar med chokladtryffel. De finns både med "budskap" (bakre raden) och utan.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
4/20/19, 6:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Även en hylla med olika sorters te finns det.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
4/20/19, 6:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Lite inköp blev det här också. Mest choklad, men en burk salt lakrits slank med också.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[Jimmy.L]
4/20/19, 6:40 PM
#49

Lite 🤪

Carmarino
4/20/19, 6:50 PM
#50

Med tanke på hur mycket jag ville ha så var det lite. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
4/20/19, 8:45 PM
#51

😮

[VSK]
4/21/19, 12:49 AM
#52

Bip bip bip bip

Carmarinos lastbil backar till kajen för pålastning av lite choklad 😃

Trevliga bilder.

[Jimmy.L]
4/21/19, 7:06 AM
#53

#52 Lastbil? Här behövs det ett fartyg. 😃

[VSK]
4/21/19, 7:07 AM
#54

😂

Carmarino
4/21/19, 12:16 PM
#55

#52 Tack VSK.

#53 Kan ju inte tömma hela butiken. Det måste finnas kvar lite till övriga kunder. Plus att jag inte får plats med all choklad här hemma. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[Jimmy.L]
4/21/19, 1:50 PM
#56

#55 Inte hela butiken det är bara ett smakprov. 😃

Carmarino
4/21/19, 1:52 PM
#57

#56 Det är en liten butik. Tror inte de har choklad så att det räcker för en hel båtlast. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
4/23/19, 2:14 AM
#58

#53. Det är väl en tanker, så hon kan simma i choklad?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Jimmy.L]
4/23/19, 6:34 AM
#59

#58 Bulkfartyg är lättare då kan hon stapla chokladkakor. 🙂

[VSK]
4/23/19, 11:35 AM
#60

😃

Carmarino
4/23/19, 1:25 PM
#61

#58 Simma i choklad skulle jag inte vilja. Det är för kladdigt. 🙂 #59 Så mycket choklad hade jag aldrig kunnat få i mig. Måste ju hinna äta upp dem innan de blir för gamla.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
4/23/19, 11:39 PM
#62

Du får skaffa ett frysrum och förvara den i!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Carmarino
4/25/19, 2:14 AM
#63

Choklad ska förvaras i temperaturer runt 16-18 grader, så på vintrarna brukar mitt arbetsrum funka fint. 😁


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
9/6/19, 2:32 PM
#64

Hittade en butik i Gamla stan i sthlm som säljer flertal av deras produkter.

Carmarino
9/6/19, 2:37 PM
#65

Kul. Tror de har återförsäljare på många platser. Såg på deras Instagram att de tydligen börjat sälja så mycket till utlandet att de numera har gått över till engelsk text på förpackningarna.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
9/6/19, 2:39 PM
#66

Ska du testa någon av deras choklader rekommenderar jag deras "Friska hallon" och Saltstänk.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
9/6/19, 3:19 PM
#67

#66 Okej tack det var en massa olika smaker.

Carmarino
9/6/19, 3:58 PM
#68

#67 Ja, de har mycket att välja på, men inte alla är lika goda - åtminstone inte enligt mina smaklökar.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: