Annons:
Etikettallmänt-choklad
Läst 862 ggr
Fransu
1/22/18, 6:33 PM

Choklad och salt

Gillar ni kombinationen salt och choklad?

Jag tycker det är gott. När jag bakar något chokladigt brukar jag alltid ha en nypa salt i trots att det inte står i receptet.

Jag älskar kombinationen popcorn och mjölkchoklad. Så otroligt mumsigt att bryta av det söta i chokladen med salta popcorn.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
[Wijnja]
1/22/18, 6:48 PM
#1

Det är rätt gott i bland

Scorpio97
1/22/18, 6:52 PM
#2

Jag älskar både choklad och salt, men jag tycker inte dom blir bättre tillsammans. Men det blir inte mindre gott heller. Så jag är neutral. Råkar det vara den kombinationen så äter jag gärna det, men det är inget jag väljer :) 

Popcorn tycker jag är godast ensamt. Det beror dock mer på konsistens snarare än smak.


//Jessie

Maleficum
1/22/18, 7:02 PM
#3

Gillar choklad och salt tillsammans, speciellt om det är söt choklad som tex mjölkchoklad, upptäckte det långt innan de börja sälja choklad med salt i i butikerna. Första gången var faktiskt nr jag bada nere på landet (växtkusten så det är ju saltvatten) som barn och blev erbjuden mjölkchoklad när jag låg i vattnet.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Wijnja]
1/23/18, 5:09 AM
#4

Bra kombo min favorit smak salt ska man vara försiktig med

Carmarino
1/23/18, 1:13 PM
#5

I många recept brukar det stå att man ska tillsätta en nypa salt för att "balansera smakerna". Det gäller även choklad, så ofta tillsätter man salt även där. Jag brukar dock själv glömma det. Plus att jag försöker undvika alltför mycket salt i maten.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: