Annons:
Etikettallmänt-choklad
Läst 852 ggr
MonicaLagerquist
3/9/18, 5:26 PM

Hur ofta äter du choklad?

Hur står det till?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
flocken
3/9/18, 5:41 PM
#1

Flera gånger om dagen. Är en periodare. Kör fast på en sort sen äter jag den maniskt i flera veckor. Pang. Så här jag tröttnat o byter sort eller lugnar ner mig o äter lite mer vettigt

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Lona
3/9/18, 5:46 PM
#2

Så ofta som möjligt, vilket tack och lov inte är varje dag numera. Det har sina fördelar att bo ute i skogen och inte ha "vägarna förbi" affären dagligen…
Jag skulle helt klart kunna leva enbart på choklad, vilket dessvärre även syns på vikten (även om det inte enbart beror på choklad!).


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Carmarino
3/9/18, 6:07 PM
#3

Valde flera gånger om dagen, men det är inte varje dag jag gör det. Fast när jag håller på med mina chokladtester så blir det ju en hel del provsmakningar under dagen. 🙂

Det verkar som om de har gjort om undersökningarna, för det brukade vara staplar som visade resultatet, och dem får jag inte fram nu.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
3/9/18, 6:08 PM
#4

Aha, såg nu att det var gjort som en Kluring, istället för en undersökning, så det är därför man inte ser resultatet.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fransu
3/9/18, 6:59 PM
#5

Flera gånger om dagen. 😞

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Stallmima
3/9/18, 7:41 PM
#6

Är ingen riktig chokladmänniska, men någon gång i månaden kan det bli väldigt mörk choklad med hög kakaohalt

Annons:
Tarotstollan
3/9/18, 8:59 PM
#7

Så fort jag har något hemma!😉 Brukar bli några gånger i månaden.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

tlover
3/9/18, 9:16 PM
#8

I snitt en gång per dag men vanligtvis bara 10g som är 85-86%

l'm back

vallhund
3/10/18, 9:49 AM
#9

Alldeles för ofta o då o då för mycket. Äter mest väldigt mörk smaksatt choklad, med undantag för Toblerone o Karl Fazers hasselnöt.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Fransu
3/10/18, 11:58 AM
#10

#9 Älskar Fazers hasselnöt!

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Choklad
3/22/18, 10:20 AM
#11

Jag valde ett par gånger i veckan. Älskar choklad, men jag måste ta ner på det rejält, för jag har fått diabetes 2.  Men jag får ät mörk choklad, men jg föredrar det ljusa, om det nu inte är after eight, det är supergott, eller den mörka Aladdinasken. Bara 70%  choklad är torrt och beskt tycker jag.

U R us

Carmarino
3/22/18, 10:32 AM
#12

#11 Det beror på vilken sorts mörk choklad det är. Jag är inte heller jätteförtjust i mörk choklad, även om jag har börjat vänja mig efter mina "chokladexperiment", men jag har testat sorter med över 70% kakaohalt som faktiskt var riktigt milda och goda i smaken.

Det har dock varit sorter som inte säljs i vanliga butiker, så de är lite svåra att få tag på. Har inte testat så många mörka chokladsorter, typ Lindt, Fazer, m.fl., som går att köpa på ICA/Netto/Lidl/Willys etc., så jag vet inte hur de smakar.

Den enda jag har testat är Marabou premium, och den är lite torr och besk tycker jag - men den går ner i brist på annat. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

tlover
3/22/18, 10:38 AM
#13

#11 Testa att komplettera chokladen med något annat, jag brukar tex komplettera med te, ett mörkt, bittert te dricker jag ofta till ett sötare te (ej sötat utan naturligt sötat).

Det funkade förr när jag åt mindre mörk choklad för att få den mildare. Nuförtiden sitter jag däremot och tycker att linths 78%iga choklad är så mild och krämig att den nästan borde räknas till mjölkchoklad 😃. Det är liksom inte riktig choklad längre om det är under 70% kakao

l'm back

Annons:
Upp till toppen
Annons: