Annons:
Etiketterekologiskträttvisemärkt
Läst 1022 ggr
vallhund
2018-03-10 12:08

Palmolja

Jag har slarvat med att läsa innehållsförteckningen när jag handlar choklad, de flesta sorterna jag gillar innehåller palmolja.😮😢

Hur tänker ni?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

  • Redigerat 2022-03-26 16:31 av Carmarino
Annons:
[[Lovemyselff]]
2018-03-10 12:10
#1

Aldrig i livet. Jag vill inte stödja djur som far illa. Det är dags att vi tar och tänker på miljön

Carmarino
2018-03-10 12:20
#2

Brukar faktiskt glömma bort att kolla. ☺️

Oftast äter jag ju Valrhonas choklad, och den innehåller inte palmolja.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

vallhund
2018-03-10 12:25
#3

#1 Kan du utveckla det? Palmolja handlar om så mycket mer än att djur far illa. Miljömedvetenheten sprider sig, själv har jag varit miljöaktivist i mer än 50 år, men upptäcker då o då "blinda" fläckar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Tarotstollan
2018-03-16 21:38
#4

Tyvärr, jag äter det jag gillar men det har hänt i andra sammanhang att jag valt liknande utan palmolja. Jag är dock medveten om lite av vad som händer i världen, tänker i första hand på Orangutangernas skog som skövlas för plantering av vinstdrivande träd.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Choklad
2018-03-22 10:24
#5

Palmolja finns i nästan allting, inte bara i choklad. Tyvärr glömmer jag bort att hålla koll, men Fazers choklad ska inte innehålla palmolja vad jag vet, och dessutom är det inte alls så sött som t ex Marabou, och det smakar mer chokladigt.

U R us

Upp till toppen
Annons: