Annons:
Etiketterallmänt-chokladprathörnan
Läst 1001 ggr
vallhund
2018-07-28 15:17

Forskare: ”Därför ska du äta choklad till frukost”

"Forskare vid Syracuse University i New York har utfört en studie på cirka 1 000 deltagare för att undersöka hälsoeffekterna av att äta choklad. Genom olika tester kom man fram till att de personer som regelbundet fick i sig sötsaken presterade bättre än de andra. Hjärnans mentala processer blev överlag skarpare, men särskilt minnet och det abstrakta tänkandet förbättrades markant."

https://www.svd.se/forskare-darfor-ska-du-ata-choklad-till-frukost

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

  • Redigerat 2023-04-20 11:05 av Carmarino
Annons:
Carmarino
2018-07-28 16:11
#1

Härligt! Då är det bara att hugga in på alla mina påsar med choklad med gott samvete. 👍😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2018-07-29 01:53
#2

Låter gott men jag tror knappast jag skulle kunna starta min dag med choklad men gärna efter jag ätit något.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2018-07-29 09:53
#3

När jag bodde i Tyskland så hade kvinnan jag var inkvarterad hos, glömt att köpa pålägg till frukostmackorna. Det löste hon med att ta en chokladkaka och lägga chokladrutor på smörgåsen. I Danmark är det väldigt populärt med tunna chokladplattor som pålägg, men det var lite annorlunda med tjocka chokladbitar som pålägg. Gott, men annorlunda.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: