Annons:
Etikettallmänt-choklad
Läst 990 ggr
Tarotstollan
8/30/18, 10:12 PM

Roligt med choklad.

Har ni gjort något roligt eller råkat ut för något spratt som involverat choklad på något sätt?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Carmarino
8/31/18, 10:22 AM
#1

För några år sedan hade jag en kollega som visste att jag gillar choklad. Då hände det ibland när jag kom tillbaka till mitt rum att datormusen inte funkade som den skulle. Det visade sig då att han hade satt datormusen på en liten chokladkaka. Någon gång hade han lagt chokladen i jackfickan. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
8/31/18, 11:26 PM
#2

En gång när jag var i 5-7 års åldern var jag gottissugen och blev så glad när jag hittade en liten chokladkaka i kylskåpet som jag naturligtvis smaskade upp. Den var ca 7 x 4  cm stor och inslagen i stanniolpapper.
Mormor såg ju att jag smaskade på något och undrade vad det var och jag sa att det var choklad. Var hittade du den sa hon då och jag sa att den låg i kylskåpet. Var då, undrade hon och jag visade.
Å herregud sa hon då, det är inte choklad det är Purex!
Vet inte om det heter så fortfarande men kan tala om att det var mot förstoppning!😮
Gissa vad jag gjorde de närmaste dagarna?😭😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
9/1/18, 4:32 AM
#3

Purex kommer jag ihåg. Tror dock inte det finns längre. Synd, för det var bra mycket godare än de medel som finns numera. Förstår att du inte kunde motstå den. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: