Vit choklad

National White Chocolate Day 22 september

2018-09-23 14:36 #0 av: Carmarino

Upptäckte av en händelse att det var National White Chocolate Day igår. Har aldrig hört talas om det tidigare, så det blev inget firande i år. Har noterat dagen nästa år, så då ska jag fira istället. Tummen upp

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2018-09-24 11:44 #1 av: Fransu

Aldrig hört talas om den dagen heller. Men värd att firas såklart! Men det får bli nästa år som sagt. Glad

Anmäl
2018-09-24 14:35 #2 av: Carmarino

Fast man kan alltid tjuvstarta. Det är ju bara 363 dagar kvar. Tummen uppSkrattar

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2018-09-28 15:22 #3 av: Ghosthunter

Ganska udda vill jag säga. Jag menar att vit choklad hyllas med en egen dag...för vit choklad står väl inte så högt i kurs?Funderar

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2018-09-28 15:24 #4 av: Ghosthunter

#0 Är det du som gjort den på bilden och är hela den i ett stycke?Glad

Anmäl
2018-09-28 16:08 #5 av: Carmarino

#3 Det finns många som tycker att vit choklad är väldigt gott. Jag hör inte till dem, även om det finns vissa sorter av vit choklad som är rätt goda. Blandar man sedan i lime i den vita chokladen också, så blir det faktiskt ännu godare. Glad

Anmäl
2018-09-28 16:11 #6 av: Carmarino

#4 Ja, det är jag som gjort den. Smälte vit choklad och hällde den i en silikonform, så den är inte så komplicerad som det kanske ser ut.Glad

Anmäl
2018-09-29 11:42 #7 av: Ghosthunter

Det ser gött ut, Carmarino!..tack....det känns som att det smälter på tunganSkrattar

Vit choklad gillar jag också och det finns en del sorter som håller hög klass!Glad

Anmäl
2018-09-29 11:51 #8 av: Carmarino

Just den här chokladkakan gjorde jag med Valrhonas vita choklad Ivoire 35%. Den är en av dem jag tycker är god. Glad

Anmäl
2018-09-29 19:59 #9 av: Ghosthunter

Okay...ser iaf smarrigt ut!🙂

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.