Annons:
Etikettallmänt-choklad
Läst 823 ggr
molam
11/1/18, 8:19 PM

Rosa kitkat

Idag testade jag kitkat med rosa kakaobönor…. vet inte riktigt vad jag känner inför den… tänkte se om nån annan testat den och vad ni tyckte om den? :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Silver83
11/1/18, 8:30 PM
#1

#0 Har dock inte testat den, men skulle gärna vilja… Var hittade du den nånstans? 🤔

molam
11/1/18, 9:15 PM
#2

#1 hittade den på Willys

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Carmarino
11/2/18, 3:24 PM
#3

Har inte testat just KitKat, men jag gissar att den är täckt med den rosa chokladen Ruby? Den har jag däremot testat, och kunde konstatera att den blir godare när man har ätit den några gånger.

https://choklad.ifokus.se/discussions/5a5fb6a4ce12c427ef001427-ruby-choklad-fjarde-sortens-choklad


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

molam
11/2/18, 4:14 PM
#4

Kommer nog inte äta den nått mer, åt den igår, så fick vi magsjuka, vilket resulterade i spyor vilket gör att jag alrig mer äter det vi ätit samma dag som vi kräks pga kräkfobi xD tack och lov är den inte så god, hittills så ingen sorg x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Ghosthunter
11/10/18, 7:18 PM
#5

Rosa Kitkat? Det har jag inte sett. Har överhuvudtaget inte sett rosa choklad🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Carmarino
11/10/18, 7:25 PM
#6

Har inte heller sett den rosa Kitkat:en, men så här ser den rosa chokladen ut:

https://choklad.ifokus.se/discussions/5a5fb6a4ce12c427ef001427-ruby-choklad-fjarde-sortens-choklad#39


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Ghosthunter
11/10/18, 9:38 PM
#7

Aha…men är det lite jordgubb eller hallonsmak på den rosa? Det är färgen som får mig att tro det.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Carmarino
11/11/18, 4:50 AM
#8

Nej, trots färgen smakar den varken jordgubb eller hallon. Den har en lite syrlig smak, men ingen särskilt fruktig. Åtminstone har inte jag lyckats hitta någon.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
11/22/18, 3:15 PM
#9

Äntligen hittade jag rosa Kitkat, den fanns på Hemmakväll. Först tyckte jag den smakade lite som vit choklad, men efter en stund kände jag den syrliga smaken. En lite inte fruktig men mera bärig smak, som från ett bär man aldrig provat. Lite som svart vinbär i syrlighet, men utan svart vinbärssmak. Jag tyckte den var god och kommer att köpa igen.

Carmarino
11/22/18, 3:33 PM
#10

Läste en kommentar från en som testat Ruby KitKat, som tyckte att den hade en besk eftersmak. Så det är tydligen olika hur man uppfattar den.

Fick smaka den här lakritskulan med Ruby häromdagen. Den var god, men det var bara de första två sekunderna ungefär som man kände Ruby-smaken. Sedan tog lakritsen över.

https://www.ninasmat.se/product.html/ruby-saltlakrits-rosa-choklad-pistagenotter-haupt-lakrits


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Wony
11/22/18, 3:36 PM
#11

Hm, har inte sett rosa Kitkat ännu, men får hålla utkik ifall den kommer hit. Låter onekligen spännande i alla fall!

Carmarino
11/22/18, 3:54 PM
#12

Har faktiskt inte heller sett någon rosa KitKat, men jag har ju smakat Ruby-chokladen i ren form åtminstone. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
11/28/18, 9:59 PM
#13

Köpte tre rosa Kitkat idag 🙂

Annons:
Carmarino
11/29/18, 12:51 AM
#14

Var köper du dem? Här inte sett dem i någon affär jag besökt. Fast jag har inte letar så mycket förstås. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

molam
11/29/18, 12:52 AM
#15

HAr hittat på Willys och Citygross, samt Candy world

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Carmarino
11/29/18, 12:57 AM
#16

Har bara varit på City Gross av de tre. Får kolla bättre nästa gång jag är där. De andra två finns inte här i närheten.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
11/29/18, 9:32 AM
#17

Hemmakväll har dem.

Carmarino
11/29/18, 2:07 PM
#18

Tack för tipset. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: