Annons:
Etikettrecept
Läst 767 ggr
MonicaLagerquist
12/12/18, 3:56 PM

Göra egna trillingnötter

Många är det som saknar trillingnöten sedan den försvann ur aladdinasken. Men, som tur är så är just trillingnötter väldigt lätta att göra själv och de blir supergoda. Här är ett enkelt och smarrigt recept.

https://www.aftonbladet.se/matdryck/a/rL7Bwa/trillingnotter--sa-gor-du-dem-sjalv

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Carmarino
12/12/18, 4:04 PM
#1

Trillingnötter har jag gjort många gånger. Numera har jag en form att stöpa dem i, men den är inte så djup så det är svårt att hitta nötter som passar i den. Därför har jag använt den till andra saker istället:

Salta skruvar

Mandel

Rostade två hekto hasselnötter förra veckan, så jag ska se om det finns några tillräckligt små där. Då kan jag göra en omgång trillingnötter i år. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
12/20/18, 5:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Idag gjorde jag egna trillingnötter. Använde Valrhona Andoa Lactée 39% choklad och rostade hasselnötter. 🤤

De blev inte så vackra, men chokladen höll på att stelna, så det var svårt att få den jämn.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
12/21/18, 1:46 PM
#3

De ser goda ut

Stolt ägare till fem La permer

Carmarino
12/21/18, 1:47 PM
#4

Det är de också. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: