Annons:
Etikettljus-choklad
Läst 1582 ggr
Ghosthunter
2019-01-05 21:27

Toms

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dessa chokladkakor är nog de godaste som jag har ätit. Då talar jag alltså bara om själva chokladen. Men fyllningarna skämde minsann inte ut kakorna heller och det var lagom mängd. 5/5 🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Lussan20
2019-01-05 21:31
#1

Jag har sett dom, men inte vågat prova. Nu kommer jag göra det! Ska bli spännande. Mvh/WL🌺

Pyttelite
2019-01-05 21:35
#2

Ska kolla i godishyllan även om nyårslöftet för 2019 var att äta mindre godis. 😮


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Ghosthunter
2019-01-05 21:35
#3

Gör absolut det…dom är sagolika🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Carmarino
2019-01-06 11:54
#4

Har letat efter dem länge, men ingen av de affärer jag handlar i har dem. 😢


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ghosthunter
2019-01-06 13:52
#5

Här finns dom överallt. Märkligt att de är svåra att finna så nära Danmark, med tanke på att det ät danskt märke🤔

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Vixxen
2019-01-06 15:05
#6

Hmmm, låter intressant! Måste testas tror jag!

Annons:
Carmarino
2019-01-06 19:10
#7

#5 Ja, det finns andra Toms choklad, men inte just dessa.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ghosthunter
2019-01-06 19:15
#8

De finns också smak av mintstång.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Carmarino
2019-01-06 19:17
#9

Har för mig att det ska finnas fyra olika smaker. Vi har diskuterat dem i en annan tråd tidigare, men jag minns inte vilken.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ghosthunter
2019-01-06 19:19
#10

Det gör det kanske. Men dessa 3 känner jag bara till.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Pyttelite
2019-01-06 19:42
#11

Såg att de även experimenterat med sin version av Guldnougat (Guld Barre).

https://tomsgroup.com/


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Vixxen
2019-01-06 22:41
#12

Kom inte Cognacspokal och Punschpokal från Toms?

Pyttelite
2019-01-06 22:42
#13

Jo, dom var mina favoriter - gul klägga inuti mums.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
Carmarino
2019-01-07 02:53
#14

#10 Nu hittade jag var vi diskuterade dessa chokladkakor tidigare. Mindes fel, det var bara tre olika smaker. I vilken affär köpte du dem? https://choklad.ifokus.se/discussions/5af15d118e0e740a78004351-vilken-choklad-ater-du-just-nu-2#99


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2019-01-07 03:00
#15

Både cognacs- och punschpokalerna finns fortfarande. Hittade faktiskt punschpokaler i lösgodishyllan i vår lokala ICA Maxi. 👍😋 Sedan finns det ju även Toms skildpadder. 🙂 https://www.sockerbiten.org/toms-4-kaempe-skildpadder/


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ghosthunter
2019-01-07 06:32
#16

#14 På Coop konum.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Carmarino
2019-01-07 11:07
#17

#16 Får se om jag hittar någon sådan här. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pyttelite
2019-01-09 20:34
#18

Nu har jag köpt alla tre varianterna och även smakat en av dom.

Det blev ingen favorit för min del. Alldeles för söt choklad och blandningen fick mig att tänka på hetsätning.

Var för sig säkert jätte gott men blandat nix inget för mig.

Köpte förresten mina tre på ICA.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Carmarino
2019-01-10 12:45
#19

Har kollat flera gånger på vårt lokala ICA, men de har inte dem där. Inte heller City Gross har dem.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fransu
2019-01-11 17:02
#20

Carmarino, jag var inne på en Netto härom dagen och hittade chokladkakorna där. Har du möjligtvis någon Netto i närheten?

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Carmarino
2019-01-11 17:15
#21

Jo, det finns ett Netto också i närheten. Får se om jag kommer ihåg att kolla där.

Har det rätt väl förspänt med affärer inom en radie på 2-3 km faktiskt. Det finns både ICA, City Gross, Hemköp, Netto, Lidl och Coop. Kanske jag har glömt någon, men jag tror inte det. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2019-02-05 18:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Äntligen fick jag tag i alla tre. ICA Maxi hade dem på extrapris. 👍

Än så länge har jag hunnit testa mintstång och häxvrål. Är inte jätteförtjust i varken mintstång eller häxvrål, men visst kände man smaken i chokladen, så de var ganska goda. Eftersom ferraribilar är mina favoriter så ser jag fram emot att få smaka den också. Har sparat det bästa till sist (hoppas jag). 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pyttelite
2019-02-05 18:28
#23

Tror att du gjort rätt den var inte lika ond som de övriga. 🤓


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Ghosthunter
2019-02-05 18:50
#24

Smaskens….häxvrål är min favorit!🙂 men det är själva chokladen som jag tycker bäst om.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Tarotstollan
2019-02-05 23:41
#25

Häxvrål har jag inte testat men de andra två gillar jag. Får kanske våga testa Häxvrålen också, kanske chokladens sötma tar bort det värsta av det supersalta!😎

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2019-02-06 05:22
#26

Du behöver inte vara rädd för att häxvrålen är supersalta. Chokladen smakade lite lakrits, men särskilt salt tyckte jag inte den var.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2019-02-06 06:11
#27

Det låter betryggande, för jag köpte något extra salt för många år sedan men jag kunde bara äta några enstaka sen var det vidrigt.
Tror att jag slängde de återstående godiset i ett durkslag och försökte spola bort det salta men de blev inte bättre i smaken för det!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Ghosthunter
2019-02-06 06:29
#28

Ja, det märks inte att det är häxvrål tycker jag. Den är mer som vanlig saltlakritschoklad.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Tarotstollan
2019-02-12 23:01
#29

Nu får jag klaga åt andra hållet!😉
Var och köpte en Häxvrål och satte tänderna i den och förväntade mig SALT lakrits…smakade ju bara lite lakrits, inget salt alls!🤓
Så antingen fick jag tag i en misslyckad kaka eller så vet de inte var supersalt är för något!🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Ghosthunter
2019-02-13 06:29
#30

#29 Nej, dom ska vara så. Jag trodde också det skulle vara saltare, men blev ändå nöjd🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Carmarino
2019-02-13 12:19
#31

#30 Säger som Ghosthunter, de är inte alls salta. Det var det jag också reagerade för. Fast jag vet ju inte hur häxvrål smakar normalt, eftersom jag nog aldrig har ätit det någon gång.

Det är inte så att du förväxlar det med djungelvrål? Det gjorde jag i början nämligen. Djungelvrål är ju salta så tungan krullar sig, men det verkar inte häxvrål vara.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ghosthunter
2019-02-13 18:02
#32

#31 Kanderad salmiakfylld lakrits läste jag på någon sajt…tror det var karamellkungen? Jag är själv osäker om jag har ätit Häxvrål, men det är nog ganska salt? Men eftersom det är så små bitar i chokladen så kanske inte sältan märks så väl?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Carmarino
2019-02-13 18:32
#33

#32 Häxvrål ser ut som på bilden på chokladförpackningen. Vet inte om de är kanderade, men det kanske är det som är sockret (tycker jag det ser ut som) på lakritsen och det bruna inuti bör ju då vara salmiakfyllningen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ghosthunter
2019-02-13 19:15
#34

#33 Jag tror snarare att det är salt man ser på dom…men jag gissar mest på det.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Carmarino
2019-02-13 19:22
#35

#34 Ja, det kan vara vilket som.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2019-02-13 21:49
#36

#31. Jag trodde att Häxvrål och Djungelvrål liknade varandra i smaken.
Så därför har jag aldrig köpt någon av dem.
Kommer antagligen inte köpa Häxvrål någon mera gång, då den ändå inte var någon höjdare i smaken.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2019-02-14 13:18
#37

#36 Tror att Häxvrål är mycket mindre salt än Djungelvrål.

På ett av mina tidigare jobb hade vi alltid en burk med Djungelvrål stående. En av kollegorna hade nämligen ett löpande uppdrag i Danmark, och han köpte stora påsar på färjan mellan Danmark och Sverige. På den tiden var det fortfarande inte så dyrt, så han köpte rätt många påsar.

Det var knappt jag vågade ta några bitar, för Djungelvrål är starkt beroendeframkallande - åtminstone för mig. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: