Annons:
Etiketterallmänt-chokladbakverktemadagar
Läst 557 ggr
Carmarino
2019-11-07 15:45

Kladdkakans dag den 7 november

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är det kladdkakans dag. Har ni ätit någon kladdkaka idag? Själv är jag inte jätteförtjust i kladdkakor, så därför brukar jag sällan baka det.

Bild av Veronica Olsson från Pixabay


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

  • Redigerat 2021-09-22 12:47 av Carmarino
Annons:
Magi-cat
2019-11-07 17:52
#1

Som är så gott!! 😍

Nej, inte ätit någon idag …Får ta igen det i helgen. 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
2019-11-07 21:45
#2

Nej, det var ett bra tag sedan jag åt kladdkaka men jag äter det mer än gärna!🤤😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2020-11-06 16:01
#3

Imorgon är det kladdkakans dag. Ska ni baka någon kladdkaka då? Glöm inte att fotografera i så fall, och visa upp den här. 😋


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2021-11-06 16:47
#4

Det är kladdkakans dag imorgon. Har faktiskt en kladdkaka i frysen, så jag får se om jag kommer ihåg att ta fram den och äta en bit. 😊


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2021-11-06 20:44
#5

Oh, vad gott! Borde ju inte men vem vet?!😉
Baka gör jag inte men kanske kan köpa en och ha i frysen, då kan jag ta en liten bit och spara resten.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2021-11-07 03:41
#6

#5: Ja, de håller länge. ICA Maxi här brukar ge bort ICAs egen kladdkaka när man fyller år, och jag brukar aldrig hinna äta upp den innan jag får nästa kladdkaka. 😂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Tarotstollan
2021-11-07 23:04
#7

Jag har syndat!😇
Chokladkladdkaka med körsbär och ananas bitar till!😋

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2021-11-08 02:12
#8

#7: Det låter gott. 😋
För mig blev det ingen kladdkaka idag. Kände mig inte alls sugen på det. Tog några bitar Toffiffe istället. 😊


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2023-11-07 04:20
#9

Det är kladdkakans dag idag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Heddiz
2023-11-07 06:58
#10

#9: Det hade jag inte en aning om att det var kladdkakans dag idag..
Skrev om ett recept jag hade hittat på nätet, på livskvalite iFokus tidigare precis..

Som jag Ev hade tänkt testa baka ikväll, som jag aldrig bakat förut, en "Oboy-kladdkaka" 😋Som lät god..

Där Oboy ersätter---socker, vaniljsocker och kakao..


The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Carmarino
2023-11-07 11:41
#11

#10: Perfekt tajming. 😁


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Heddiz
2023-11-08 00:45
#12

#11: Du vet inte om man kan använda en gratängform eller en pajform att göra kladdkakan i?

Lite sent nu kanske, men det kommer en dag imorgon också, även om det inte är kladdkakans dag då så blir det ju lika gott förhoppningsvis..😊

Men det var inte länge sen vi flyttade hit så jag har inte packat upp eller hittat allt, bla ingen bakform..utan jag har bara hittat ngr gratängformar och en pajform, än så länge..


The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Carmarino
2023-11-08 06:06
#13

#12: Bakar nästan aldrig kladdkaka själv, men jag tror det går bra att använda vilken form som helst. Du får testa. Funkar det inte så vet du det till nästa gång. Berätta gärna hur det gick. 😊


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Heddiz
2023-11-08 23:00
#14

#13: Tack för svar…Ja det "borde" ju funka att använda något annat än en bakform…Det blev dock inget bakande idag..

Men nån dag ska jag väl få tummen ur och kunna baka en kladdkaka..eftersom jag varit sugen på det i en vecka nu..😁😋

Visst man kan köpa en färdig, men jag tycker hembakade kakor, bröd osv är Myyyycket godare än om man köper en färdig..

Funderar på att fråga på bakverk iFokus om dom vet..


The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Carmarino
2023-11-09 02:33
#15

#14: Det är mycket möjligt att det finns någon där som vet. Fast Bakverk är min sajt den med, så risken finns att du får samma svar. 😄

Skämt åsido så finns det nog fler där som är vana vid att baka kladdkakor. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: