Annons:
Etiketterbakverkmaträtter
Läst 564 ggr
Carmarino
1/15/20, 12:42 PM

Bakat med choklad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kan du visa bilder på dina bakverk med choklad och kakao.

Jag har bakat chokladgrottor med hallon idag. Testade att baka hälften av dem i en silikonform.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
1/15/20, 12:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Så här blev de när jag tog ut dem ur formen. En av dem gick sönder, för de var väldigt spröda. Den provsmakade jag och den var väldigt god.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
1/15/20, 12:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hälften bakade jag i kakformar.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[[eskils_]]
1/15/20, 7:21 PM
#3

Ser mumsigt ut!

Tarotstollan
1/15/20, 10:14 PM
#4

Ok, du fick en…
men resten är mina!😉🤤

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
1/15/20, 10:27 PM
#5

#3 Det var det också - och ändå tycker jag inte om mördegskakor egentligen. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
1/15/20, 10:28 PM
#6

#4 Tog en till faktiskt. Den fick inte plats i kakburken nämligen. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
1/18/20, 4:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Fick ett ryck imorse och bestämde mig för att baka kärleksmums. Fick receptet av min svägerska för flera år sedan men har inte kommit mig för att baka den tidigare. Vet inte varför, för den är god och det går snabbt att baka den.

Egentligen är det ett recept på silviakaka, men min svägerska brukar tillsätta kakao i smeten och baka den som kärleksmums istället. Dreglar

Min långpanna var nog lite för stor, för kakorna blev inte så höga, så jag ska testa med en mindre nästa gång. Därför skar jag dem i ganska små bitar (3x4 cm). Lagom små munsbitar. Är de små får man ta två. Tummen upp


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
1/18/20, 10:58 PM
#8

Åhhhh!🤤

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2/5/20, 11:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Vet egentligen om chokladbollar ska räknas som chokladgodis eller bakverk, men eftersom man oftast äter dem som en kaka så får det bli "Bakat med choklad". Har nämligen gjort chokladbollar idag.

Rullade de flesta i kokos, men två av dem rullade jag i kakaonibs, mest för att testa hur det blev. Kakaonibs är ju väldigt bittra i smaken, eftersom de består av råa chokladbönor, men jag tänkte att tillsammans med den rätt söta chokladbollssmeten kanske bitterheten minskar lite. Har inte testat än, för jag vill att de ska stelna lite först. Just nu är de alldeles för mjuka.

Eftersom jag inte är så förtjust i kaffe så bytte jag ut det mot färskpressad blodapelsinjuice. Tror dock inte att chokladbollarna smakar särskilt mycket apelsin. Åtminstone gjorde inte det lilla jag smakade av smeten det.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2/5/20, 8:45 PM
#10

Låter gott, vilket som!🤤

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2/6/20, 10:14 AM
#11

Smakade en av dem (med kokos) igår, och sedan lade jag in dem i kylen. Vet nämligen sedan tidigare att jag tycker de är godast när de "vilat" några dagar.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: