Annons:
Etiketterbakverktemadagar
Läst 677 ggr
Carmarino
8/4/20, 12:06 PM

National Chocolate Chip Cookie Day den 4 augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är det National Chocolate Chip Cookie Day. Har vad jag minns aldrig bakat chocolate chip cookies, så det kanske är dags att göra det nu. Ingredienserna finns ju hemma. Det här receptet ska tydligen vara det som är det bästa enligt Martha Stewart:

https://heavenlycupcake.se/de-ultimata-chocolate-chip-cookies/

Om ni bakar Chocolate Chip Cookies, lägg gärna upp bilder på dem här i tråden. 

Bild av Steven Giacomelli från Pixabay


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Receptet på dessa fantastiska Chocolate Chip Cookies innehåller mängder med god choklad och kakorna blir en alldeles lagom sega och knapriga.
  • Redigerat 8/4/23, 12:43 AM av Carmarino
Annons:
Tant Grön
8/4/20, 12:24 PM
#1

#0 Visste inte att det var Chocolate Chip Cookie -dagen idag. Funderade faktiskt häromdagen på att baka sådana, men köpte istället Maryland cookies. Dom innehåller hasselnötter. Det är det som gör dom så goda.

Carmarino
8/4/20, 3:40 PM
#2

#1 Maryland cookies är väl en form av chocolate chip cookies om jag inte minns fel, så du kan ju fira med en (eller fler) sådan idag. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
8/4/20, 10:03 PM
#3

#2  Jo, det är det. Det var ett sådant recept jag tänkte försöka hitta. Har firat med några sådana idag. 🙂

Carmarino
8/4/21, 3:55 AM
#4

Idag är det National Chocolate Chip Cookie Day. 😋


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
8/4/21, 3:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hade inte tänkt baka idag, men blev sugen på att testa chocolate chip cookies. Använde dock inte Martha Stewarts recept, utan Arlas. Vet inte om det är för att jag normalt inte gillar mina bakverk när jag precis bakat dem, eller om receptet inte var så bra, för jag tyckte inte de var särskilt goda. Smeten var däremot god. 😋

Receptet finns här:
https://bakverk.ifokus.se/discussion/1508693/recept-chocolate-chip-cookies


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

-Ett härligt forum för oss som älskar att baka. Oavsett om det är tårtor, kakor eller matbröd.
  • Redigerat 8/4/21, 4:34 PM av Carmarino
Carmarino
8/4/23, 12:46 AM
#6

Det är National Chocolate Chip Cookie Day idag. Har inte bakat några, men har ett paket liggande, som jag köpte när det var extrapris för ett tag sedan. Får se om jag kommer ihåg att äta en idag. 😊


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Upp till toppen
Annons: