Choklad iFokus

Choklad

Etikettrecept
Läst 1035 ggr
Carmarino
1

Marsipan och choklad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick tag i en förpackning (1 kg) lübecker marsipan idag, och skulle gärna vilja ha lite tips på vad jag kan använda den till, kombinerat med choklad. Har gjort "det gamla vanliga", d.v.s. marsipanlimpor täckta med choklad, och kulor rullade i choklad, men skulle vilja göra något annat.

Har ni några förslag?

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pyttelite
0

Kan tyvärr inte tipsa om några fina recept däremot kan jag försöka locka er till Niederegger Factory Outlet eller varför inte till Mazipan-Land.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Carmarino
1

#1 Hade jag bara varit i närheten av Lübeck så hade jag gärna besökt bägge. 👍🙂

Fast det är lite vanskligt med sådan marsipan. Hade en kollega en gång som hade varit i Lübeck, och han hade med sig en present till mig när han kom hem. Det var en säl i marsipan, med bruna chokladögon, och den var innesluten i en plastförpackning för att inte torka ut.

Kan ju säga att den sälen var alltför gullig för att jag skulle kunna förmå mig att äta den. Bara jag såg de bruna chokladögonen så var det kört. Hade den länge i bokhyllan som prydnad, och trots plasten så torkade marsipanen så småningom och började spricka. Är dock inte säker på att jag har slängt den. Tror den ligger nerpackad någonstans.🙂

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pyttelite
0

Tror att jag känner igen beteendet …

Carmarino
0

👍

Pyttelite
0

Kan du inte göra chokladhjärtan fyllda med marsipan. Där marsipanen är smaksatt ned npgot gott? Ett annat förslag är att redan nu börja påskförberedelserna med marsipanpåskägg. Helt eller halvt doppade i choklad eller ingen choklad alls.

Carmarino
0

Är inte så pysslig att jag orkar stå och göra hjärtan av marsipan. 🙂Fast jag har funderat på att smaksätta marsipanen, rulla kulor av den och doppa den i choklad. Har dock inte kommit så långt än. Tiden räcker inte riktigt till just nu.