Lakritsens dag den 12 april
Idag är det lakritsens dag. Har inte så mycket lakrits hemma för tillfället, men några bitar Djungelvrål blir det nog. 😋
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
- Redigerat 2022-04-12 06:08 av Carmarino
#0:
Mums va gott !! Jag älskar lakrits , finsk lakrits .
Får väl ta en promenad och bege mig till butiken . Hoppas jag hittar finsk lakrits .
Lånade en bild på google ( hoppas det är ok, annars får du ta bort den)
Bildlicens: Creative Commons, Av: Panda
HH 🙂
- Redigerat 2022-04-12 13:44 av Carmarino
- Redigerat 2022-04-12 09:45 av Soligajag1
#1: Bilder från Google är inte fria att använda. Åtminstone inte de flesta. Om de är fria så brukar det stå det. Eftersom jag inte vet var du hittade den här bilden så tog jag bort den.
Ja, lakrits är gott. Har ätit tre bitar Djungelvrål idag. Vågar inte äta för mycket per dag, för det är inte bra för blodtrycket. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#2:
Ok , tack tack ! 😊👍❤️
HH 🙂
#3: Hittade en bild med Creative Commons-licens. 😊
Har faktiskt lite lakrits hemma, i en blandpåse jag köpte i går som tröst. Har bara ätit några bitar men inga idag, ännu!😉
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Det går ju att fira lakritsens dag på andra dagar också. 😊
En dansk studie visar att man inte bör konsumera för mycket lakrits, särskilt om man har högt blodtryck och hjärt-/kärlsjukdom. Det gäller även lakritste.
Av vissa produkter behöver man inte äta mer än 4 till 5 gram innan man överskrider EU:s gränsvärden för glycyrrhizinsyra.
Har själv vetat om detta rätt länge, så därför är jag ganska försiktig med att äta lakrits. Fast jag har gjort ett undantag den senaste tiden, eftersom jag håller på och testar innehållet i Lakritsfabrikens adventskalender. Märker dock att det inte är riktigt bra för blodtrycket. Nu är det bara fem luckor kvar, men när jag ätit upp innehållet i dem så får jag låta bli att äta lakrits ett tag framöver.
Oj, jag gillar lakrits men mest söt. Köper ibland en påse med lakrits hjul och den slinker ju ner på ca 15 minuter!
Har ju högt blodtryck men som sagt, får tänka på det i fortsättningen.
#8: Föredrar salt lakrits. Det är ju ännu värre för blodtrycket tyvärr. Så jag brukar ransonera det rätt mycket.
Det är lakritsens dag idag. (Nåja, om 25 minuter åtminstone.)
Har några hårda salta lakrits karameller liggandes i skafferiet, får väl ta en senare!😉
För min del blev det några djungelvrål. Har inte så mycket lakrits hemma nu när jag ätit upp allt i lakritskalendern jag köpte. 🙂
Idag är det lakritsens dag. Det blir väl som vanligt några Djungelvrål för mig, eller kanske ett par bitar viollakrits, för det är vad jag har hemma. 😊
Det är lakritsens dag idag.
Brukar äta ett par bitar varje dag, och idag är inget undantag. 😋
Räknas Läkerol saltlakrits?
#15: Klart det gör. Det är ju lakrits. 😊
Idag är det lakritsens dag. Har rätt mycket lakrits hemma för tillfället, så vi får se vad det blir. Förmodligen några bitar Wombat.