Made in Switzerland
Var i Österrike för två veckor sedan och köpte med mig en massa olika sorters choklad av märket émotion hem till pojkvännen. Vanlig mörk choklad, mjölkchoklad med päron och kola, mörk choklad med apelsin mm. Otroligt gott var det, speciellt den med päron och kola, i alla fall det lilla jag fick smaka innan pojkvännen stoppat i sig resten =)
Så var det den där mörka chokladen med chili. Tog en tugga och tänkte att "det här va ju inte så starkt" och knaprade vidare på resten av biten jag hade brutit av. Men så fick jag känna av eftersmaken. Det brännde som om jag just dragit i mig en chilifrukt med frön och allt. Nog för att vi brukar vara bra på att krydda maten med både vitlök och chili men det där var extremt. Hade jag inte varit smått härdad mot stark mat hade nog gommen brunnit upp…
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Jag hade dille på milkas mjölkchoklad med yohurt när jag var dit. Kan hitta den ibland i nån utländsk butik i Gamlestan Gbg. De tar in mycket Tyska produkter också.

Uhh det lät inte så gott med chili i choklad ..
Jag brukar kunna prova det mesta i chokladväg, men chili är jag ganska skeptisk till men det ska ju vara gott i varm choklad så någon dag kanske. =)
Päron och choklad har jag aldrig tänkt på. Men om man gör en päronpaj och ringlar choklad över och kanske gör någon form av choklad+ kex täcke över… hmm jag som letade efter frukter som man kan experimentera med, tack! Fast apelsin choklad är ju något fantastiskt det måste jag medje trots min envisa allergi. ^^
#3 Har i helgen prövat en annan sorts choklad med chili i som inte var alls lika stark och på så sätt godare. Den jag köpte i Österrike lär räcka ett bra tag till eftersom det inte är något man slänger i sig som den chokladgris man är.
Fick även prövat på choklad med havssalt på Wellnessmässan i Göteborg i lördags. Hur dumt och konstigt det än låter med salt och choklad så var det oväntat gott. Så här i efterhand ångrar jag mig att jag inte köpte en kaka men som tur är har jag kvar ett visitkort från försäljaren som ligger i någon påse här hemma.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Jag köpte en choklad/chili-tryffel i somras som var ngt för chilistark i mitt tycke. Lite lagomt så man känner kryddan utan att det bränns är nog gott.
Salt säg ju lyfta fram chokladsmaken precis som några sockerkorn lyfter o tar udden ur t ex stekt lök. Har smakat mörk choklad m havssaltflingor på men det blev för mkt men har alltid i några korn när jag bakar m choklad.

har ätit en lakritskola doppad i choklad med havssalt.. den var sjukligt god och då gillar jag inte ens lakrits=)