Choklad är nyttigt.
jag fick höra idag att det är en myt att choklad är onyttigt. Utan choklad är bra för hälsan. Det är det fyllningen som är de onyttiga. Tror ni detta är sant? de sa de på tv när de gjorde ett repotage om choklad tillverkare i Italien.

Asså mörk choklad innehåller ju vissa antioxidanter. Man menar väl att det är nyttigt för att vara godis, för det är ju inte massa färgämnen o annat konstgjort skräp i. Men nej, det är inte nyttigt. Det innehåller mycket fett och socker.
Sedan beror det på vad man menar med nyttigt. Jag tror för min del att det är ganska nyttigt för själen. Och den behöver också lite nyttigheter emellanåt.

Choklad är bra för immunförsvaret har ja hört :) och mörk choklad är ju bra för hjärtat! :)

kakao är väl rätt nyttigt=) samt att kakaosmör är av det nyttigare fettslaget om jag inte minns alldeles tokigt, mjölkchoklad av d¨lig kvalite däremot är nog inte nyttigare än annat läskigt godis
Riktigt mörk choklad är nyttigt, socker är inte nyttigt.
Helena

Jag har tidigare tipsat om denna länk men tycker det passar bra här. Om man vill känna att det är nyttigt att äta choklad kan man passa på när man har rethosta. Det finns ju tom läkare som ordinerar choklad då!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.