Vad var det för choklad?
Hej!
När jag var liten brukade min pappa alltid köpa hem en stor kartong med choklad, när han var på affärsresa. Jag skulle vilja köpa en sådan till mamma i julklapp, men minns inte vad det var för märke, minns inte heller vilket land han var i när han köpte dem. Min pappa lever inte längre så jag kan ju inte fråga.
Kartongen var ljusgul och jag tror att det var lite guldiga detaljer på den. Det som kännetecknade chokladen var att det brukade vara olika sorters nötter i den. Många ljusa och även mörka. Min favorit var mjölkchoklad i en guldig strut. Chokladen var väldigt dyr minns jag :)
Någon som vet vad det är för choklad? Tacksam för hjälp!
Känner igen det där! :O
Men jag fick den av några som jag hade sommarjobbat hos med att anlägga en tomt. De var från persien eller något annat land åt det hållet och de brukade tydligen alltid köpa med sig askar av den chokladen (och många andra sorters specialitéer) därifrån.
Men vad den hette kan jag för mit liv inte minnas :S
Hakuna matata!
Den jag fick var i.af från ett utlänskt land (dvs inte något av de märkena vi brukar hitta häromkring). Det var dessutom en kanska så liten ask (i.af den jag fick om det nu är samma).
Hakuna matata!
Får hoppas någon kan hjälpa dig :)

Var det en stor platt ask?
Jag kommer inte ihåg om det var två lager (på min) men det var inte så stor, lite större än en aladin kanske?
Hakuna matata!