Helt glutenfri choklad
Jag har haft ont i huvudet i ca 3 månader, oavbrutet! Det visade sig vara att jag var allergisk mot gluten, jag slutade att äta det helt och hållet och huvudverken försvann. Men då jag skulle köpa en chokladkaka så märkte jag att det finns nästan ingen choklad som är helt glutenfri, det är vetestärkelse i dom. (Men det är det ju också i sånt som det står att det är glutenfritt på, knäppt)
Någon som vet någon choklad utan gluten?
Marabous Premiumchoklad är glutenfri vet jag iallafall, men det skulle vara roligare med lite annat att välja på också.. 
Det var en bra fråga…
Uppdate: Sajtvärden borde hålla sig borta tills allt är som det ska igen =P

vetestärkelse i choklad?? vad har du tittat på för choklad?? i en "riktig" fin snobbchoklad är det deffinitivt ingen vetestärkelse=)
Jonet, du frågade: "Någon som vet någon choklad utan gluten?"
I alla fall kan du beställa på sockerfri och helt glutenfri Torras choklad hos http://www.sockerfri.com Vit, ljus, mellanmörk och mörk med tranbär, mint, mandel osv - dvs ganska bra utbud med glutenfritt skulle jag säga…
#0 "(Men det är det ju också i sånt som det står att det är glutenfritt på, knäppt)"
men veteallergi och glutenintolerans är väl två olika saker?
Gammal tråd, men jag måste ändå skriva eftersom jag har varit glutenintolerant precis hela livet, dvs i 21 år.
Vetestärkelse innehåller inte gluten. Det är helt glutenfritt och du kommer inte att hitta en enda glutenfri mjölmix eller färdig glutenfri produkt som inte innehåller det.
På Marabous chokladkakor står det "kan innehålla spår av vete". Det står så på samtliga, men det stämmer inte heller. De har helt enkelt garderat sig för att slippa eventuella arga allergiker. Ät du choklad! De du ska passa dig för är de som uppenbart har vetecrisp, digistive, kex osv. De innehåller givetvis gluten. Även Amigo, som ju innehåller majssnacks, har jag reagerat starkt på så jag är helt säker på att det är spår av gluten i snacksen.
Mycket nöje!
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
På vårat Ica maxi finns det flera glutenfria choklad-saker, kakor, chokladkakor smet etc. ;D
Det brukar även finnas på hälsokostaffärer!