Cloetta Good - har ni provat?
Hej alla! Jag undrar bara om det är någon som provat Cloettas rättvisemärkta chokladkaka? Vad tycker ni i så fall? Jag har inte provat den, men är rätt sugen. :)

Var på Cloettas fabriksförsäljning härom dagen och fick (bland annat, jag har verkligen inte karaktär att vara där för ofta - det följder med alldeles för mycket hem…) med Good mintcrisp och Good tranbär + cashew.
Själva chokladen tyckte jag var rätt bra, lite i sötaste laget för min smak (fast nu är jag ju väldigt förtjust i mörk choklad som inte är så söt) men lämnar en rätt lång god eftersmak. Ingen "oljig" känsla i munnen som man kan få av en del märken.
Mintkrispen är god men själv krispen är rätt stora.Kanske är jag bara ovan, jämför lite med Marabous mintkrisp som är rätt finfördelad.
Tranbär + cashew är också god fastän jag kan önska att det varit lite fler tranbärsbitar. Fast det är väl som vanligt slumpen som styr hur mycket bitar det är i just den kakan som man köper.
Har testat mintcrispen, och håller med Hustigern. Det kunde varit lite mindre bitar men chokladen var ganska god, inte så sliskig som t.ex. marabou är. :)
Värd på Choklad iFokus