Chokladaskar.
Nu till jul brukar det ju inhandlas chokladaskar, så man har till påsk om inte längre!😉
Har ni någon favorit som ni bara skall ha, annars är det inte jul?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
I min släkt är det väl Aladdin som följt med i flera generationer och den är väl ok att äta.
Jag brukar inte köpa några stora chokladaskar i vanliga fall, så det blir ju bara till jul jag äter den.
Har hänt att jag köpt flera olika askar att ha hemma som Geisha, Paradis och Wiener nougat några år.
Jag funderade innan på att kanske köpa något annat i år men sen kom jag att tänka på diabetesen och då insåg jag att det inte blir så mycket choklad för min del!😢
Vi har alltid haft Aladdin (gärna en "vanlig" och en av varianten med bara mörk choklad) och Paradis på jul. Även nu när jag låter bli att äta skulle det kännas konstigt att sitta en julaftonskväll utan en Aladdin-ask på soffbordet. Vi köper det aldrig någon annan tid på året.
Men av dom askarna jag har provat tycker jag egentligen Merci är godast. Jag är även väldigt förtjust i After Eight eller Toffifee, men dom har ju inte askar på samma sätt som tex Aladdin.
//Jessie
Ja, de är goda allihopa! Det finns fler än de man kommer ihåg😁
Har slutat köpa Aladdin och Paradis för numera tycker jag inte pralinerna i dem är särskilt goda. Det finns ett fåtal som jag tycker om, men de är för få för att motivera priset. Då köper jag hellre en ask Geisha eller Wienernougat.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag gillade askarna och tyckte om dom förr till jul. Men sen jag drog på mig diabetes och vant mig av vid sötsaker så känns det bara som om det skulle vara alldeles för sött och sliskigt och inte värt det. Jag är ändå kluven för att det hör till julen på nåt sätt men ska man ha det för att ha det trots att ingen eller max 1 äter av den?
"I'm too old for this shit."
Och har inte helt förlåtit dom heller för att de tog bort trillingnöten 🤣
"I'm too old for this shit."
#6: Inte jag heller. 😄
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ