Choklad iFokus

Choklad

Etiketterallmänt-chokladprathörnan
Läst 51 ggr
Carmarino
1

Årets julgodis är här

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Eftersom jag inte längre har samma ork som förr så bestämde jag mig för att köpa julgodis i år. Kommer säkerligen att komplettera med mer så småningom, men det här är vad jag köpt nu.

Bild 1: Marsipan med päronkonjak, doppad i choklad, är en blandning jag är väldigt svag för, och jag blev inte besviken. Så otroligt goda. 😋

Bild 2: Knäcken smakar verkligen som hemkokt knäck. Innehållsförteckningen är enbart grädde, strösocker, sirap och sötmandel. 👍
Konsistensen är rätt hård, så knäcken är lätt att få ut ur formarna. Rekommenderar inte att tugga på dem förrän man har sugit på dem en stund. Vill ju inte riskera tänderna. 😊

Bild 3: Chokladdragerade mandlar. Brukar köpa en låda varje år. Det är 3,8 kg så de varar länge, trots att jag delar med mig av dem rätt frikostigt. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
1

Ser gott ut. 😋🍫

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Vixxen
1

#0: Var köper du chokadmandlarna?

Carmarino
1

#1: Det är det också. Allihop är så otroligt goda så jag får verkligen hålla mig borta från dem för att de inte ska ta slut innan jul. Fast mandlarna finns det så många av att dem behöver jag inte "ransonera". 😋

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
1

#2: Alltihop kommer från Åsö. De inriktar sig mest på professionella bagare/konditorer, men även privatpersoner får handla där. Det innebär dock att förpackningarna är modell större eller jättestora. 😁

https://aso.se/webshop/

Åsö är rätt plats för dig som letar efter proffsutrustning och råvaror av hög kvalitet till ett rimligt pris. Sortimentet är enormt och innehåller en bred variation av desserter samt även dekorationer, redskap, förpackningar, skyltmaterial, och tillbehör för restauranger, konditorier och finsmakare!
Carmarino
1

#2: Chokladmandlarna finns i olika smaker, ifall man inte vill ha mjölkchoklad på dem.

https://aso.se/sok/e/Chokladdragerade%20mandlar/

Vixxen
2

#5: Vi får prova!

Carmarino
1

#6: Ja, gör det. De är syndigt goda. 😊

Tarotstollan
2

Vad har de för betalnings alternativ?
Skickar de räkningar för post och bankgiro?
Kan inte se det innan man gjort en beställning.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Vixxen
1
Här kan ni ta del av våra leveransvillkor för privatpersoner. Köp proffsprodukter och råvaror för restauranger, konditorier, bagerier och finsmakare hos oss på Åsö!
Tarotstollan
1

#9. Jo, jag läste det men det står inget innan man har lagt sin beställning och då kan det vara försent att ångra sig.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#8: Det här är de alternativ som finns. Fakturan kommer i mailen.

• Redigerat 2026-09-24 02:41 av Carmarino