Baileys
Undrar om man kan använda Baileys i nåt recept där även choklad ingår? Har nämnligen fått en flaska av den varan, men dricker inte och därför tänkte jag om det går att använda i bakverk. Nån som vet?

i varm choklad kanske?

mint Baileys hade vi i våra chokladtryffel, jätte smaskens;)
MVH Isnornin

Den är ju god bara som den är också tycker jag;)
MVH Isnornin

Drink recept..
3 cl Baileys, 3 cl kaluha, 3 cl vodka skaka med is, fyll glaset med is, servera!
Man kan ha choklad till;)
MVH Isnornin
#5 Choklad är viktigt! 
Nu har jag haft choklad abstinens, det riktigt suger i tarmen.
Vad vore livet utan choklad? Tråkigt skulle jag tro… mindre dyrt skulle pojken säga. ^^

Jag har varit på affären nu, har laddat med choklad inför helgen;)
MVH Isnornin
Jag har haft baileys i kladdkaka.. de vart riktigt gott:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

det låter gott. hm. jag kanske ska gå upp och käka lite på min mörka rättvisemärkta choklad med mint… den är god.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

#10 det låter jätte gott:)
MVH Isnornin
#10 tack för tipset, det ska jag testa.
Gör chokladtryffel med Baileys! :D
#14 Kanske du har ett recept på hur man gör chokladtryffel om du vill dela med dig, så testar jag gärna
Chokladtryffel ca:25 stycken.
- 1 dl vispgrädde
- 250 gram mörk choklad (efter smak)
- 1 msk Baileys
- Garnering
ca: 1 msk kakao
Koka upp grädden i en kastrull med tjock botten. Bryt chokladen i mindre bitar och låt dem smälta ner i grädden. Smaksätt med Baileys och låt smeten stelna.
Forma kulor av cirka en msk smet och rulla dem därefter i kakao. Förvara tryfflen svalt i burk med lock.
OBS! Det ska nog inte koka för mycket, utan mer sjuda. Precis på gränsen tror jag är bra. Men jag är ingen expert alls… 
Mmm, jag med!
Lägger receptet i en ny tråd… nu när jag nu när det för en gångsskull fungerar med internet och datorn. Är det bara jag som har extremt mycket problem med uppkopplingen?
Jag har inte märkt att det är problem med uppkopplingen. Nån gång har det det varit segt när man klickar på en länk.
Mums, Baileys är ju underbart gott som det är
Helena
Ja du päronskrutten……..i min smak så smakar det för mycket sprit. Jag dricker ju inte sprit i nån annan form heller. Vore gott med alkoholfri Baileys, men det existerar väl inte.
Jo, alkoholfri skulle vara supergott, men om man lugnt smuttar så funkar det. Kan man koka bort spriten tror du? :)
Helena
#23, det kanske man kan……har aldrig provat.