Kakor
Förr bakade jag en hel del och dessa var mina favoriter. Kakorna ser ut som tändstickor, där kakans ena ända är doppad i mörk choklad. Gör en mördeg och spritsa långa längder på plåten.
När kakorna svalnat så delar jag dom i lika långa bitar. Sedan gör jag en fyllning på smör, socker och apelsinskal eller man kan använda apelsinjuice koncentrat. Vispa ihop socker och smör till en pösig smet. Blanda ner apelsinskalena (juicen) och lägg ett lager på en av kakorna och sedan en kaka ovanpå. Sen är det bara att doppa i smält choklad. Även barnen brukar gilla dom här.
"Putt"
Jag har aldrig provat dem (pojkvännen drog bort mig från datorn igår för att spela BF, därför lite frånvarande) men kan man inte blanda i choklad eller kakao istället för apelsinen? Jag är passande nog allergisk mot apelsin, som är min favoritfrukt.

det låter jätte gott
#2 du kan välja precis vad du vill mellan kakorna. Man tar det man tycker bäst om. Allt passar. (trist med allergier och speciellt när det gäller nåt man tycker om) Säger natti, natti. Sovdags för mig, ska upp och jobba i morron. Ha en fin dag alla. Kram
#4 Låter bra det, får prova dem någon dag som det passar. Visst är det, fast det finns värre saker än allergi.
Man kan göra kakorna kanske som choklad kakor.Menar så att man blandar kakao i mördegen och sen lägger till en kräm emellan som känns fräsch. Man kan ju i princip blanda till vilken kräm som helst.
Eller kanske en bit vanlig osmält mörk choklad. Undrar hur det blir när kakorna är klara…