Choklad iFokus

Choklad

Etikettallmänt-choklad
Läst 3892 ggr
sezierra
0

Chokladask

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är populärt att ge bort chokladaskar till vänner och bekanta eller bara ha för sig själv att avnjuta.

Vad har ni för favoritask och vad skulle ni aldrig få för er att köpa? Prisklassen spelar ingen roll och alla svar är bra svar!

sezierra
0

Woho! Första tråden jag lyckas skapa på evigheter (skitdator!).

Min absoluta favorit som jag inte köper vid annat än speciella tillfällen är Wiener nougat. Annars är en annan favorit After eight askarna som är helt fantastisk med mint och mörk choklad, fast vid det här laget har jag nog förätit mig på den tror jag. Någon ask jag absolut inte kan tänka mig att köpa är After eight med vit choklad eller mjölkchoklad, usch.

Madde80
0

Oooh, min absoluta favorit är Konfektas Chokladtryffel (vit ask med Ulrica Hydman-Vallien dekor). Smälter så ljuvligt i munnen :). Har inte testat den mörka, men den är säkert minst lika god :). Sedan är jag också stor AfterEight fan.

Jag gillar verkligen inte vit choklad, så allt sånt går fetbort!

zettan
0

ååååå en ask med toffifee och ja är i himmelriket. Dock ger ja aldrig bort de för de råkar alltid slinka in i min mun i stället Generad

E-L-S-A
0

Chokladaskar brukar vi inte köpa så ofta.. Men jag gillar Paradis..

sezierra
0

#3 Nått ska man väll få ha själv också =)

#4 Paradis är en helt ok ask

E_hjo
0

Haha! Håller med #3   ^^

Mandysan
0

Merci, after eight, noblesse eller olika slags chokladtryfflar =)

sezierra
0

När brukar ni köpa askarna? Bara för att det är gott eller kanske till någon tillställning?

Cydonia
0

Aladdin är ju en klassiker. Blir väl att man ger bort en om man är bortbjuden.

irode
0

Om mottagaren gillar god choklad påkostar jag gärna en ask från http://www.peterbeierchokolade.dk/ som nu även kann köpas på olika ställen i Sverige.

Förutom spännande kvalitetspraliner har dom snygga present-askar av olika material.

cosmonita
0

Jag blir aldrig ledsen även om jag får en Paradis-ask. De är goda och jag misstycker inte. Men en lite mer ovanlig och mer påkostad skulle imponera på mig!

sezierra
0

#11 Vem blir inte det när man helt plötsligt blir överraskad med att få en chokladask i knäet? Borde nog ge det tipset till min pojkvän … fast jag fick en ask med hjärtformade Praliner i jul varav han åt upp alla utom en.

HannaM
0

Nej chokladaskar är inte min favorit.. jag ger hellre bort ett par väl utvalda tryfflar från någon chokladbutik. Eller en kaka. Mums! Men jag måste ju erkänna att när gluffargenen kommer fram så är alladin, paradis, nobless, after eight.. ja det mesta, absolut godtagbart.

zettan
0

fick en liten chockladask igår med toffefee men den är redan slut Gråter måste ha små möss här som tar dom för mig hihi Skrattande för hur försvinner dom annars?

AggePagge
0

Beroende av Toffifee och Aladdin Hjärtan! :D Men ack så fort innehållet tar slut…