OT - Djur
Jag vet att många här har bilder på djur och eftersom jag tycker väldigt mycket om djur så tänkte jag efterlysa lite bilder på djur som man kan titta på mellan all choklad.
Skriv gärna lite om djuret eller djuren också!
För övrigt spelar det ingen roll om det är era djur eller inte… alla bilder är välkomna!
Bild: Ett vitt litet lamm som prompt skulle fram och hälsa på min iller Nova. Ingen av dem skadade!

Här är min skönhet elliott=p… eller ja, han är ingen skönhet i utställningsdomarnas ögon men i mina ögon är han världens bästa

#1 Vet du vad skillnaden är på vit mot gyllenbrun golden? Den vita är avlad för sällskap medan den gyllenbruna faktiskt är den riktiga golden reterivern som är en jakthund. Så, ska man ha en hund att jaga med så köper man en gyllenbrun golden och vill man ha en sällskapshund så köper man en vit.
OT, men ändå! :-)
Åh, ragdoll! Härliga katten. Också med en härlig historia bakom sig. Tänk vilka underbara katter. För er som inte vet det, så heter de Ragdoll pga att de kan bli helt lealösa och kännas som trasdockor.
OT igen! *s*
"2, oh……va söta katterna va, man blir alldeles salig. Alla övriga djur är oxå fina.
#2 Så sanslöst söta! Men de är döden för mig med min allergi…har du fler bilder som man kan titta på? 
#3 Elliott är Elliott och han kan charma vem som helst… Förresten bet Sokrates mig i näsan idag så att blodet sprutade. Han var nog sur för jag drog ut med honom på promenad innan 10 på kvällen … Får gottgöra med en Lång midnattspromenad.
#4 Vad är de rör ras/raser? Ser mysiga ut.
#5 Så söt! Han ser precis ut som en katt jag haft!
#6 Kul att veta! Men det är något speciellt med de där äldre färgerna det måste vara något "nytt" (mycket kan hända på 10 år) med vita för innan fanns det ju slläskapsgolden som var gyllenbruna? Tyvärr avled min favorit golden i veckan.
Underbara djurbilder!
Här kommer Tessan, schäfer/huskyblanding med Elvis sekunden innan Tessan fick en örfil för att hon rörde på sig.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Råttan Pang Prego =)
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Hamstern Zaphod "Zaphe" Beeblebrox
// Emma, aka Althea

Hankaninen Svante
// Emma, aka Althea

Råttan Totte
// Emma, aka Althea

Honkaninen Esmie
// Emma, aka Althea

Sista bilden här nu då!
Gerbilen Pinky..
// Emma, aka Althea

#11 Hm, det där är en "sällskapsgolden".
Gå in på http://www.goldenretriever.se/ och läs där. Det finns inte många jaktlinjer kvar tyvärr. :-(
Tittar du på hundarna som presenteras där så ser du att de VERKLIGEN är gyllenbruna! :-D
# kissen är så himla söt…kan inte sluta titta.

här är en gammal bild på en av mina katter, Kurt. nu är han mycket större o klumpigare :P
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Här är både Elliott och Mojje, och så jag också

Och här är resten av dom fyrbenta. Valle och Belsebub.
Hamstern Rut :)

sophia_doos: nån gillar visst final fantasy ^ ^
#44 storpudel? <3
≧◔◡◔≦

#51 - nej. Sammy är en STOR mellan pudel. Han är den gladaste och snällaste hunden jag någon sinne har haft <3
… men han gillar inte att vara ensam-hund, så i morgen åker jag ut och tittar på en valp - en annan pudel (enda hundrasen jag kan ha pga astma)
#55 se där, han såg ovanligt stor ut :P
men aja, det är en underbar ras, speciellt dom stora *partisk* så du går nog inte miste om att inte kunna ha något annat :P
≧◔◡◔≦

Jag har 10 kaniner<3 2 katter och 2 hästar:)
#58 Vilken vacker fågel!!! Är helt borta när det gäller fålgar. Vad är det?
nymfparakit
≧◔◡◔≦

Här är det fullt hus.
Vi har för tillfället 6 hundar, 2 av dem är mina, Raksha, snart 10 år gammal goldendam, samt Vidar, 4 årig kastrerad alaskan husky av "rallytraktor-stuk", dvs stor, ca 35 kg, stark och ändå snabb. Maken har 3 siberian husky, Piro en hane på 2 år, Drífa en tik på 9 mån och Cora en oreg tik på 5 år och Freja en alaskan husky tik på 9 år.
Fotot är på hundgänget, mina 2 längst bak, närmast släden. Vill man se det stlörre, klicka på länken.
Önskas foton på övriga djur, hojta till med önskemål, så lägger jag upp.
Jag föder upp möss under prefixet Vattnadal sedan 97, och har oftast 50-100 möss hemma. Avlar för fortsatt avel, utställning och sällskap.
2 degudamer bor det oxå här. Gamla Ester på 6 år och hennes kompis Kompis.
Har även några afrikanska pygmémöss, som räknas mer till terrariedjur, då de är på tok för små och otama för att hanteras (är som humlor).
Har 2 leopardgeckos, en Aptor het Raptor och en "vanlig".
Har även 2 skäggagamer, gamla som gatan, eller i alla fall 8 och 9 år gamla.
Lite olika sorters grodor och paddor brukar jag alltid ha, samt salamandrar. Just nu finns det 2 grönfläckiga paddor och en ambystoma maculatum boende här.
Har 2 arter av afrikanska jättelandsnäckor, 3 av varje, stora och maffiga.
Har 3 arter av kackerlackor, att beskåda och mata andra djur med.
I akvarieväg är det ett nanosalt på 60 L, ett aquaterrarium på 130 L vatten och lika mycket land uppåt, ett 11 L med smått och räkor (funderar på att testa göra det till salt) samt koi i dammen sommartid eller i tanken inne på höst-vår.
Var fågellös länge, och lyckades äntligen få hem en riktigt snygg röd isabell agat kanariehane som sjöng som en gud redan första morgonen här hemma. Tyvärr smet han ur buren och drunknade i toaletten när vi var i stugan sist. Djurvakten hängde inte badkaret över hålet, så han levde loppan ett tag, innan han fick sitt snöpliga slut. Nu ska jag jobba på att få tag i en ny. Gillar inte gula och orangea alls, så det är inte lätt!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#58. har aldrig sett den färgen på nymfparakiten. Är den vanlig? Annars är dom väl gröna och gula i kroppen!!!

alla nymfparakiter jag sett har sett ut som lotta

#62 Du tänker nog på undulater, de är gulgröna i naturlig variant, men finns i massor av andra färger oxå.
MVH Elin
Lotta är en pärlfärgad om jag inte mins helt fel. Tyvärr har hård inavel hos uppfödaren gjort att hon är direkt dum vilket man fattar när man ser hur hon klättrar i buren. Hon skrapar sönder stjärtfjädrarna mot galret så de är helt förstörda, vilket ni kan se på bilden innan.
Bild: Lottas mamma och partner brevid varandra.

#73 - vem som bara tålte att ha katt - så vackra djur!!
#64 nej det gör jag inte, för min egen nymfparakit som jag hade var gul och grön.

#75 Du har inga foton på den? Jag har varken sett eller hört talas om gul-gröna nymfer.
MVH Elin

#88 heter hunden så?
grymt snyggt namn!
≧◔◡◔≦

Ska ladda in lite bilder på våran andra katt Emma :)

#50 haha japp!

Vilka underbart vackra djur ni har allihopa.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

.jpg)