Choklad iFokus

Choklad

Etikettallmänt-choklad
Läst 796 ggr
Leffe
2008-04-14 05:34
0

Lien bit

Varför smakar alltid Plopp och annan liknande godis bättre i de små förpackningarna än i de större. Det är inte heller sammakosistens på innehållet i de små förpackningar jämfört med de större. Varför är det så eller inbillar jag mig?

Faxlin
2008-04-14 05:38
0

Det där är en bra fråga. Jag har också funderat på det där. Jag hör nämligen också till dem som anser att de smakar bättre i de små bitarna.

jag har faktiskt en teori till och med:-) Dock inget vetenskapligt, men ändå en teori i det.
Jag tror att de små bitarna är mer rätt avvägda med mängden choklad/fyllning än vad de stora är. Där blir det snett fördelat med mer fyllning än choklad. Och då smakar det annorlunda. Eftersom smaken man fastnat för är ju den med blandningen de har i de små.

Snurrade jag till det nu?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Leffe
2008-04-14 05:43
0

Det ligger nog mycket i det du säger

Faxlin
2008-04-14 05:55
0

Vad bra att du håller med mig. Då kanske jag inte är helt ute och cyklar i alla fall :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AlbaStiffler
2008-04-30 13:34
0

Jag håller med till stor del gällande många godisar. Men jag har ett godis som talar emot det.

Toublerone! Denna godis är mycket godare i de stora förpackningarna, typ de 500g "tuber" som man kan köpa på flyget tex. De är så stora att man knappt får in en bit i munnen och knappt kan bita av dem. Men OJ så mycket godare de är än i de små bitarna… Prova får ni se. De blir ännu bättre än man har dem i kylen.

sezierra
2008-05-03 13:33
0

Å mörk toblerone! Måste bara säga att det är till stort förtret att den inte säljs över allt utan man måste åka färjan här för att kunna köpa den. Den är mycket godare än de ljusa tycker jag… undra om man kan baka någon tårta på det?

AlbaStiffler
2008-05-07 12:10
0

#5> Tror den förlorar sin charm med honungs-bitarna och nätterna om man bakar kaka på den. :) Det går nog lika bra emd vanlig mörk choklad då?! Även om toublerone mörk är sötare antaglgien än många andra mörka. :-)

The-Photo
2008-05-07 15:45
0

Gör det? Jag tycker dom smakar likadant. Men det kanske är så att man alltid äter sig mätt på stora paket än små, då kanske man inte vill ha mer :)