Choklad iFokus

Choklad

Etikettoff-topic
Läst 1723 ggr
sezierra
0

OT - Biogodis

Det kanske är lite utanför ämnet men vad brukar ni äta när ni går på bio? och vad är senaste filmen ni såg eller någon ni planerat att se?

sezierra
0

Vi ska iväg och se på Avp2 alldeles precis nu och som tilltugg blir det kanske lite nötter, jag försöker dra ner på sockret och choklad undviker jag på bio eftersom det har en tendens att smälta. Senaste filmen var Arn och jag tyckte den var helt ok om man bortser från att en svåger satt och berätta hela filmen brevid mig.

zettan
0

ja hör klarar ja mig inte utan chocklad. HAr inte sett bio på länge. Men vi ska gå och se Arn i nästa vecka

E_hjo
0

Brukar alltid köpa en påse bilar och ngn dricka sådär.  : )

Hennum
0

jag vill se guldkompassen, och jag brukar äta popcorn, ibland lite choklad :D senast såg jag… hmm.. minns inte vad det var :S ett tag sen.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

sezierra
0

#2 Choklad är väldigt gott, även på bio… men för mig smälter det bort. Vilket jag glömde så klantiga jag köpte en liten påse choklad vilket esulterade i några fläckar.

#3 Bilar har jag inte ätit på länge, provat de av choklad eller de kanske inte finns längre?

#4 Jag vill också se på guldkompassen men killen tyckte det räckte med två filmer den här gången.

Berglund
0

Vanligt godis, el. snacks eller popcorn och nån dricka ^^

Lange85
0

hmmm, biogodis har en tendens att variera, allt från nån enkel påse bilar/gott & blandat till lösvikt (lösvikt menas då, massor med chokladknappar och choklad ferrari) och sen en XL cola att smutta på :D

senaste filmen var Avp 2 vilket var helt klart godkänd, det blev lite strul med platserna och så i början, nån hade fått en fel biljett som var från föreställningen innan, men det löste sig iaf till det bättre, alla fick se filmen i godan ro… till denna film blev det en påse kina puffar (stora) och en stor cola + en 50cl cola…

sezierra
0

#7 "strul med platserna" Det menar du inte! Jobbigt att de inte kunde hålla koll när de river biljeterna. Jag förstår inte hur ni kan sitta och trycka i er en XL cola, JAG klarade mig minsan på ingenting! Räcka ut tungan

EmmaG
0

Godiset brukar va lite olika varje gång, men nu de senaste gångerna har det blivit popcorn.
Senast såg jag Guldkompassen. Jag gillade den & är spänd på fortsättningen som förhoppningsvis kommer =)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

[Sajberlena]
0

M-kulor! Har gjort det sen jag var liten - fråga mig inte varför! Det är liksom bara lika självklart som biobiljetten…

isnornin
0

Bio popcorn och ½l coca cola;) Film ? har många på önskelistan…

MVH Isnornin

RacerDonnans
0

#10 Håller helt med mmmmm kulor men sen bryter jag av med fox kola citron (har gjort lika sedan jag var liten). Dryck, en pepsi eller portello såklart! Har alltid "bojkottat vanlig" cola som varit det enda de sålt ibland. Tar med egen!

Skall också gå och se Guldkompassen, senaste film minns jag ej riktigt men det kan ha varit så länge sedan som På andra sidan häcken.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Turnado
0

hmm…Senast var det vi hade hemma. Innan dess var det glass :) och en apelsin. Annars har vi köpt nästan 1 kg godis :) I sommras gick jag på bio 5 ggr

tantsotis
0

Senaste filmen var Arn och det var igår. Hyfsat bra.

Choklad tycker jag blir för kladdigt att äta på bio, det brukar bli blandat smågodis och popcorn.

HannaM
0

jag brukar faktiskt inte ha så mycket.. blir bara törstig och sen kissnödig=) Ska väll tillägas att jag sällan går på bio, har alldeles för svårt att sitta still och koncentrera mig för att det ska vara någon upplevelse.

Faxlin
0

Bio godis. Hmm, kan inte ens komma ihåg när jag hade råd att gå på bio sisst. Och ännu mindre vad jag åt då :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Chessan
0

Läsk alltid, cola (pepsi om de har) eller sprite. Popcorn alltid, det är något speciellt med biopopcorn. Och ibland choklad. man blir så tröstig av choklad. Och om man dricker mycket blir man kissnödig.

Sovgott
0

Jag brukar inte äta någonting när jag är på bio. Och inte dricka någonting heller, för jag är rädd att behöva gå på toa mitt i filmen.

Vattnadal
0

Stooora mängder popcorn. Vill maken ha några, får han kpa egna. Jag vill ha största hinken, och vertendaste ett själv!

Läsk behöver jag inte mycket, bara så att jag överlever sältan från popcornen.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

E-L-S-A
0

Popcorn brukar det väl bli.. :P Men det var allt ett tag sen jag gick på bio nu.

Nutiz
0

Godisnappar och äppelmer skare va ju :D

paronskrutten
0

senast var det nå gelegodis, och två isteer (såg två filmer den dan:P)

Helena

Vattnadal
0

Var på bio igår (säkert mer än ett år sedan sist annars). Tryckte glatt i mig största hinken popcorn, och så avrundade jag med lite chokladtryffel. MUMS!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

sezierra
0

Vilka variationer ni har, ilressant!

Ellen95
0

Jag brukar köpa popcorn,varmachips(ibland),en dricka,godis^^

Bella-R
0

Popcorn såklart! Det är en "biogodis-klassiker" som jag aldrig tröttnar på :)

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Lippo
0

Brukar köpa lösgodis även om det är väldigt dyrt och en läsk :P
Senaste filmen jag såg tror jag var The simpsons.

botakt
0

Skrattandepopcorn är väl bra detcärcinte så kladdigt XD fast nu var det ju åtta år sen jag var på bio ( är 14 nu)  XD oj vad längesen jag var på bio då…. hade jag inte tänkt på….XDXD

hus-musen
0

popcorn, nått att dricka och gärna dumle=) de räcker länge=)

Qui dormit, non peccat

Faxlin
0

dumle, ohh jag älskar dumle.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars