Choklad iFokus

Choklad

Etikettallmänt-choklad
Läst 1886 ggr
ElinKee
0

Äckligaste

Vilken är den äckligaste choklad du provat? Tänkte först skriva osmakligste, men kom sen på att den jag kommer att tänka på är lavender och det var för den smakades alldeles för mycket! Först smakade den inte mycket, men sen kom eftersmaken och den spred sig från munnen och sen till hela huvudet, och det var som jag svalt en flaska parfym. Om någon är intresserad kan jag kolla upp noggrannare vad den innehöll. Annars måste jag säga att jag inte är någon beundrare av pepparchoklad, men det är mest för att jag tycker att det är för stark.

Celine-
0

uch, jah har provat peppar cholklad , det var verkligen inte gott!

och sen gillar jag inte choklad med mycket fett i , typ så mycket att det blev ett fett lager i munnen >.< , inge gott alls

ElinKee
0

vad är det mest spännande du har smakat?

Sovgott
0

Äckligaste… Hm… Jag tycker inte om choklad med sprit i. Och inte choklad med mintsmak. Och inte choklad med apelsinsmak. Romrussin i alladin tycker jag inte heller om. Ja, äckligast tycker jag nog choklad med sprit i är. Fast en gång smakade jag choklad med kahlua i, och den var ju god… Men överlag så får jag nog svara att choklad med typ rom/likör i är äckligast! :)

botakt
0

choklad med russin i är inte gott.. Inte heller med mint smak..Digistiv är inte heller gott i choklad. =)

Celine-
0

#2 spännande… hmm    lemoncurd choklad var spännande^^

tantan
0

äckligaste var nog Baron. hittade den på lidl och tänkte att vafan, så illa kan det väl inte vara, nötter och grejer i ju

smakade som om dom tappat saltkaret i chokladen och använt härsket kokosfett istället för kakaofett

H9/V9 Årsta AIK

"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"

Thea-Cazzy
0

Jag vet att jag är konstig, men all ljus choklad förutom marabou mår jag nästan illa av :S Men det kan vara för att jag nästan bara har ätit in princip svart choklad på sista tiden ^^haha

Mezzzanina
0

När jag bodde i USA så tyckte jag att de mesta av deras ljusa choklader smakade enbart socker och fett.Mamma fick ta med sig lite olika goda chokladsorten när hon kom och hälsade på mig så att jag skulle klara mig!

abbis
0

Dålig kavalité…

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

TiinaN
0

Choklad med mint är värst, usch >-<

CelDara
0

Choklad smaksatt med ingefära var verkligen ingen hit… usch.. jag ryser bara jag tänker på det!

Yuki
0

#10 Ja, det är inte gott.

AlbaStiffler
0

Apelsinchoklad smakar peck.

Sarah
0

Apelsinchoklad är det värsta jag vet. Utom en och det är Valrohnas Manjari 64% med apelsinskalbitar. Den är mums. Allt annat jag smakat. Vidrigt.

Sashhi
0

Hömm.. äckligaste är choklad med sprit i. Det mest spännande.. hmm.. choklad med cokladmousse i. Riktigt gott !

Not your mom, not your milk.

xxeliiinxx
0

Tviiy… Mörk cholkad med 70-100% Kakao

xxeliiinxx
0

Numera finns även chilichoklad den är inte god!!

Hamka
0

Måste hålla med dem som sagt chokklad med apelsin :P vidrigt..

E_hjo
0

Jag får hålla med om apelsinen.
Förutom dom handgjorda från Åre. Smarrigt!  :)

Oriel
0

Men rom/likör i är vidrigt :D

-' Rebecca Johansson

Mandysan
0

Choklad med sprit i är hemskt! Skrikandes

gustavanderberg
0

Eldorados mjölkchoklad är vidrig! Den kostar 5:- per 100 gram på vårat snabbköp! Billig skit som smakar skit!

feiner
0

Riktigt dålig kvalitet är inte gott men ännu värre är riktigt fet choklad, smörig för att dölja dålig kvalitet när de försöker kränga det som finare varianter.

Annars gillar jag inte marabou dajm varianten exempelvis då det är knastrigt här och var. Gillar dajm och gillar cholkad men just kombinationen i marabou då det dyker upp här och där, näää ingen favorit.

Faxlin
0

Dålig kvalite på chokladen är riktigt äcklig. Sedan med sprit, det klarar jag inte av.
Men ja lavender var ingen hit, var ju tvungen att testa.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Pimu
0

måste vara dom me 70-100% kakao

Crowone
0

Svårt att säga nåt om den godaste faktiskt. Jag är nog humörsmänniska även i smaklökarna.  *L*

Just nu är det Lindts mörka choklad med mint som e´min favvo.  Annars är all choklad med nötter ruskigt gott. Försöker att inte äta för mkt socker och härdat fett, men det är omöjligt att stå emot ljus choklad med nötter ibland……….mmm!

Äckligaste??….. Finns det nåt vidrigare än när man ur en påse blandgodis tar en stor god chokladkula med majscrisp i, stoppar den i munnen, (förväntan är ljus choklad och crisp) tuggar till och……… FÅR NÅN ÄCKLIG SPRIT I MUNNEN???

Yack!!!……Burrr!!!   (Blir grön i ansiktet bara jag tänker på're)

Crowone

Faxlin
0

Ja sprit i choklad är ingen hit. Där är jag helt enig med dig :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars