Choklad iFokus

Choklad

Etikettdrickbar-choklad
Läst 3625 ggr
Oriel
0

Har du hosta?

Drick choklad! :D Ca två koppar, det lindrar och du slutar att hosta :) Kakao inehåller Tehobromine som har den positiva effekten :)

-' Rebecca Johansson

Faxlin
1

Ohh, det visste jag faktiskt inte. Men jag älskar varmchoklad så det här var ett recept som jag tyckte om :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

hus-musen
0

hm beroende på vad för hosta du har så ska du akta dig för mjölkprodukter då de bildar slem! men har du torrhosta, rethosta så fungerar det=)

Qui dormit, non peccat

Celine-
0

man lär sig något nytt varje dag!  jag måste ju testa nästa gång jag har hosta.

ElinKee
0

Det finns många vegan alternativ till mjölk! Så nog ska man kunna dricka det även om man är slemmig =)

LiindaH
0

ooh . varm choklad som är så gott, åh även väldigt bra ;D
*tydligen*

// Liinda

Faxlin
0

Ja du ser. Inte varje dag man får höra om saker som är både bra och goda. Nu har vi en anledning att dricka en massa varm choklad sedan. Bara hosta till lite innan :-)

Audiatur et altera pars

Nefertie
0

Det har jag faktiskt hört tidigare.. men jätte mcyket tack för att du påminde mig :)

LiindaH
0

#6 - Good då kommer jag oh hostar på dig snart, för min mjölk är sluuuut :'(

// Liinda

Faxlin
0

#8: Ja gör så du. Fast du brukar ju dricka kaffe när du kommer. Men det finns av båda sorterna här :-)

Audiatur et altera pars

LiindaH
0

#9 - Äsch får väl hosta lite när jag druckit färdigt kaffet ;)

// Liinda

Faxlin
0

#10: haha, så du menar att du ska ha både kaffe och choklad när du kommer? Vilka krav du har gumman :-)

Audiatur et altera pars

Oriel
0

Jag brukar ha slemhosta men jag tog kakao & blandade ut med vatten, det var inte sååå gott men det hjälpte :)

-' Rebecca Johansson

Faxlin
0

Ja här sitter man med världens hosta. Och jag har verkligen testat det här. Och det lindrar faktiskt.

Audiatur et altera pars

AktieTrader
0

Vi brukade använda lite mörk choklad till ungarna när de hade hosta. Det hjälper riktigt bra faktiskt. De säger fortfarande hostchoklad till mörk choklad :-)

Faxlin
0

haha, ja men mörk choklad är väl inte det som är vanligast för barn att äta heller. Så jag förstår om just mörk choklad har fått den stämpeln av dem då. Lite roligt namn på det dock. Älskar när barn ger saker sitt eget namn efter anledningen till att de får det :-)

Audiatur et altera pars

LiindaH
0

#11 - Kan du ge dig tusan på : D . Jag blir ju sjuk av ditt kaffe så måste jag bli frisk innan jag åker hem ;D

// Liinda

Faxlin
0

va? Sjuk av mitt kaffe? Nu var du elak.

Audiatur et altera pars

LiindaH
0

Nej då, bara en hint att din varma choklad är bäst. :D

// Liinda

Faxlin
0