Choklad iFokus

Choklad

Etiketthögtider-choklad
Läst 1785 ggr
lottie350
0

Genomskinlig ask?

Hej! Jag har ett litet panik problem nu, jag hade tänkt att göra Tryffel (choklad, olika smaker) och ge bort dessa i julklapp, jag letar efter askar som jag kan lägga dessa fint i, kika in här så ser ni vad för ask jag letar efter. Jag skulle vilja ha lite tips om isf vart man skulle kunna få tag i typ såna, eller kanske tom tips på hur man skulle kunna göra dessa själv. Jag bor i Karlstad så kanske någon här vet nån affär eller nåt här man kan köpa i? Lite tips är välkommet :D Hoppas jag är på rätt sida och frågar ;)

Faxlin
0

Det finns lite olika ställen man kan leta på.

http://www.crearome.se/

Där kan det finnas något om du har tur. Har inte kikat själv. Men vet att jag har köpt flaskor och sådant med pumpar förrut. Har de sådant kanske de har askar med :-)

Ska fortsätta söka efter ställen åt dig.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Om vi kontrollerar vad som finns i Karlstad om man söker på konfektyr så har du:

Kontakt:
Tel: 054-21 13 01

Adress:
Drottningg. 15
652 25 KARLSTAD

Branscher:
Konfektyrer

Sökord:
pralinen

Kolla med dem. De är inte så ovanligt att man kan få köpa lös någon ask utan något i om man ber snällt. Speciellt så här i juletid. Om man förklarar att man har fipplat och grejjat hemma liksom.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[lillbrun]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oj svårt, hittar du inte kan du köpa godisplast och göra små påsar och knyta band.

Sån plast finns på bokaffärer

jag tycker det blir lite fint iallafall :)

lottie350
0

Ah tack för tipsen!