Choklad iFokus

Choklad

Etikettböcker
Läst 1945 ggr
sezierra
0

Chokladpassion

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här bocken är för den som vill göra desserter som är lite utöver det vanliga men också har intresset att lägga lite extra tid på sina verk. Den är inte till 100% något för den som vill att allt ska gå fort eller inte kan tänka sig att ägna mer än en dag åt någonting, då det finns många saker som tar både två och tre dagar. Men om man är beredd att låta desserterna ta den tid som de behöver är den här boken guld med sina fantastiskt inspirerande recept och bilder.
// Sezierra

Kort om boken
Författare: Jan Hedh och Klas Andersson
Förlag: Prisma

Det står följande på bokens baksida: Chokladpassion innehåller alla tänkbara läckerheter man kan laga med choklad. Här finns recept på Praliner med ljuvliga fyllningar, chokladsmåbröd, tårtor, pajer och bakelser, mousser, varma chokladdesserter och läckra chokladdrycker, ja till och med förslag på varmrätter kryddade med choklad.

Jan Hedh är vår främste chokladexpert. Han är också konditormästare och VM-medaljör. Här har han samlat sitt stora kunnande om choklad. Alla recept har utförliga anvisningar steg för steg och författaren lär ut tekniker om hantering av choklad för bästa möjliga resultat. Han ger också råd om hur den kan avnjutas på olika sätt.

ISBN 13: 978-91-518-4743-6
ISBN 10: 91-518-4743-4

• Redigerat 2023-04-20 10:59 av Carmarino
Faxlin
0

Bra tips. Choklad böcker kan man aldrig få för mycket av.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[Tassy]
0

åh gud vad jag blev sugen på choklad med passionsfrukt när jag läste rubrikenSkrattande finns det?

förlåt att jag gick OT Generad

sezierra
0

#1 Du har så rätt så! :)

#2 Jag tror det om inte annat så är det inte omöjligt att svänga ihop något … Jag kan titta i bland recepten jag har jag har en idé på en dessert som nog kan vara ganska ok men det hinner jag inte idag då jag ska jobba.

[Tassy]
0

#3 Skrattande

emelajo
0

Det här är en toppen bok av en av sveriges bästa konditorer! finns även en senare som heter Choklad-mer av det goda med fanatsiska recept och härliga bilder så man blir riktigt sugen =)

Faxlin
0

#5: Låter verkligen som två böcker att kosta på sig med andra ord.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[Niike]
0

Låter som ovanligt goda böcker Skrattande

emelajo
0

Ja de båda böckerna är som choklad biblar =) Står lite om historia och olika bönor och så också om man som jag är lite interesserad av det med=) Fast bästa är ju att äta den så klart!

LiindaH
0

Puttar upp denna suveränna bok : )

// Liinda