Snart nyår
Även nyår är ett tillfälle när det äts gott med deserter och annat smaskigt. Många av de desserter jag själv tycker bäst om är just med choklad. Vilket kanske itne är så förvånande visserligen :-)
Jag tänkte lägga ut lite recept på olika desserter nu innan nyår med så att ni har att kika på. Men det beror på hur mycket jag hinner göra och fota själv innan. Så ni som har egna resept med foton ni gärna rekomenderar till andra. Hojta till så kan ni få lägga ut detta i en artikel här inne.
Annars hur gör ni på nyår? Brukar ni äta gott och bara ta det lungt på nyår elelr brukar ni gå ut och festa, eller kanske något mitt emellan? Berätta gärna hur ni firar erat nyår.
Mvh Åsa Faxlin
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag kommer troligtvis sitta hemma och vräka i mej godsaker.
Alternativt åker till mamma och hoppas på att bli bjuden på något mumsigt :)
Men självklart tar man även denna högtid som ett tillfälle att äta gott ! kanske kalasar på chokladen man fick i julklapp, om den finns kvar då vill säga :p
Dom där vita tryfflarna jag såg recept på här känns ju lockande att testa då !

#1: Ja själv går jag och små äter av Merci asken. :-)
Farligt med choklad ibland, men ack så gott :-)
Låter jättemysigt i alla fall med ett lugnt nyår. Jag tycker faktiskt sådant är mysigare än dessa som måste festa och supa in det nya året.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ja här föredrar vi myset :)

Nyår, jag satt här hemma, var in till grannen en snabbis och åt och drack lite. Men sen firade jag in tolvslaget under täcket här hemma i soffan
// Liinda