Chokladsprit
Det ska finnas en spritsort som har chokladsmak redan i flaskan. Alltså något som man inte själv gör i ordning i glaset. Är det någon som känner till det och kan säga vad det heter?
Bailey´s kanske?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Nä, det var mintsmak på den också

Det finns baileys med mint nu, har sett reklam om det.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Jag måste erkänna att jag är ruskigt dålig på det där med sprit och olika smaker. :-)
Men det låter inte helt fel att dricka.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#4 Jo det är fel att dricka… väldigt otrevlig dagen efter… *brrrr*
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

#5: haha, men man får dricka med måtta ju :-)
Audiatur et altera pars
#6 Måtta? Med Baileys? Det är ju flytande choklad?!?

#7: haha :-)
Audiatur et altera pars

Ohh, nu har jag det. Tror jag. Det är nog Minttu som du menar. det är en fyrkantig frostad flaska. Den är suveränt god. Det är en suverän blandning av choklad och mint.
Audiatur et altera pars
#9 Vid det namnet klingar en liten klocka. Tack
#3 Ska prova baileys med mint också
Hu en tråd Någon skulle förbjuda mig från… dock föredrar jag min egen Fantastiska likör. =)

Gör du egen likör sezierra? Den måste du bjuda på någon gång :-)
Audiatur et altera pars
Det blir Systembolaget när lönen kommer
Jupp, det gör jag och den är supergod… dock gör jag inte spriten själv för den är från självaste systemet. De kollade lite skumt på mig när jag kom släpandes på tio liter sprit… dock blir den bättre med åren så om femton år sådär så kommer den vara rent kalas! Lagrad, smaskig och en ren njutning… så jag vet precis vad jag ska ge till svärmor och svärfar i julklapp =P
Självklart bjuder jag, men bara till sådana som får gå på Systemet själva… jag langar icke och det är jag bergfast i. =)

hmm, men jag tror jag får gå på systemet :-)
Audiatur et altera pars
Jag funderar på att om man gör någon form av desert av likören, typ gelé och något till Choklad? eller kanske någon annan typ av dessert. Jag har 600 gram choklad liggande hemma och ganska många idéer… frågan är bara vad som kan vara gott. Kan vin och choklad var gott? Vitt eller rött? Jag måste ha tag på riktiga chokladbönor… man kanske kan göra någonting med dem också? Jag tänkte om man gör ett hårt skal, bakar det och slänger ihop en kladdsmet med choklad och någon sprit, vin, likör sort och lite annat smått och gott… kanske maräng på toppen … fast jag är usel på maräng.
Jag är så trött att jag yrar.

haha, vitt vin och choklad är gott i hop. Det gör folk lite pilska. Nej men usch förlåt. Jag skyller också på klockan.
Men det låter som om en likör till att göra en derrert på ihop med choklad och maränger eller likande inte alls låter dumt. Jag kan maränger. du får komma hit så får vi hjälpas åt. :-)
Audiatur et altera pars
Sitter här nu och dricker ett glas Mintu

Vad bra, känns så roligt att jag lyckades komma på vad det var för sort.
Audiatur et altera pars

#11 Hur gör du din likör? Det hade varit kul att testa.

vi har väldigt god likörgrejs hemma, som är från holland. den är väldigt krämig, och så ska man ha grädde på. en sån grej, fast med chokladsmak hade varit underbart. som ni skriver där uppe så dräglar jag nästan :D
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
#20 Jag blandar lite olika grejer med sprit tills det smakar bra, kort sagt. Sen kan det vara både det ena och det andra i… svårare än så är det inte =)
Någon som vet hur sprit är att blanda med choklad, delar det på sig eller?

#22: Det beror lite på alkoholhalten och märke. Dessto mindre kakao halt dessto större risk att det skär sig. Promillehalten kan också ökan risken för att det skär sig. Bästa sättet är att testa sig fram. :-)
Audiatur et altera pars

jag trodde minttu var den finska spriten som bara smakar som tandkräm?? den är jättegod!! inte har jag kännt nån chokladsmak inte..
Qui dormit, non peccat

Bols Chocolate mint kanske? Vet inte om den finns på bolaget i Sverige dock…
Medarbetare på sajten irishcob