Kladdkaka
Jag har vi några tillfällen ute på caféer ätit något som påminner om kladdkaka men inte riktigt är det trots att det säljs som kladdkaka.
Konsistensen är mer som en mjuk chokladkola men inte så hård att det är tuggmotstånd…och samtidigt inte så mjuk så att den faller ihop. Och ovanpå har det varit ett lager med riktig choklad så att just ytan är krispig. Alla kladdkakerecept jag testat att göra har resulterat i en kladdkaka där botten och skorpan varit som…hur ska man uttrycka det? Brödliknande om ni förstår vad jag menar….så som det blir när man gräddar något i ugnen…även om mittendelen varit kladdig….för kladdig. Skulle vilja ha ett mellanting rakt igenom. Och alla recept på kladdkaka jag sett har resulterat i en kanske 2 cm hög kladdkaka…de jag ätit på café har varit typ 5-6 cm. Om man försöker att göra en sådan själv med vanligt kladdkakerecept så resulterar det i bränd botten och ovandel medan mitten i stort sett är rinnande. Är det någon som har ett recept på en kladdkaka som jag vill ha den? Pleeeeease!!!! 
Exakt den jag letade efter igår! Fast du var bättre på att beskriva. Har letat på internet men inte ihittat något.
Värd på Choklad iFokus

de är inte vanlig kladdkaka de gör utan de är antagligen en chokladtryffelkaka=) jag har ett recept på sådan om ni kollar i avdelning 5=)
Fast annars kan ni faktiskt gå o fråga på fiket där ni tyckte den var god oxå! Förutsatt att de bakar själva då o inte köper in maskinbakat!
Qui dormit, non peccat

Den här är riktigt god och ca 4-5 cm tjock
mums!
Kladdkaka
Recept:
4 ägg
6 dl socker
4 tsk vaniljsocker
8 msk kakao
3 dl mjöl
200 g smör
100 g marabou mjölkchoklad
2 krm salt
Gör så här:
Vispa ägg och socker. Blanda alla torra ingredienser. Smält smöret och chokladen. Blanda den smälta chokladen i smöret och häll det i äggen och sockret och blanda sen i alla torra ingredienser.
175 grader i 33 min (varmluftsugn)