Fudge eller vad?
Är det någon som vet hur man gör den fudgeliknande massan som finns i bla snickers, mars och milky way kakorna? Den är såå god, och att ha hemmaproduktion på den är nog lika farligt som underbart:)

Menar du den där lite luftiga geggiga massan?

precis:)

Hmm känns inte riktigt som fudge, den tycker jag är mer kompakt, den här är ju lite fluffig på något vis. Kanske är vispad någon gång under tillverkningen? Dessvärre jar kag inga bra tips på recept, får hoppas att någon annan vet.
Googlade lite, och tydligen är det vispad nougat. Tycker inte det smakar nougat alls. Men ska leta vidare, kanske borde ta och ringa och fråga? Har nämligen också tänkt på det 
Värd på Choklad iFokus

nougat? vem var det som trodde det? jag tycker definitivt att det är mer åt kola hållet, men endå inte. Syndigt Gott är det ju i alla fall :q

Det skulle vara riktigt intressant om någon kan hitta recept på det, eller skapa ett eget haha Jag har lovat att inte experimentera i köket något innan flytten, annars hade jag gärna försökt.
Nu vet jag! Har mejlat Mars och fick svar här om dagen.
"Hej Ebba,
Tak for din mail til Mars Sverige,
Det cremede som er i en MARS-bar er nougatcreme. (en speciel opskrift udviklet af Mars.)
Venlig hilsen
Mars Sverige
Pia Jessen
Konsumentkontakt Skandinavien"
Alltså, det som är i Mars är en nougatcreme, ett speciellt recept utvecklat av Mars :)
Ska försöka exprimentera fram ett recept nån dag, älskar ju att exprimentera med sånt.
Värd på Choklad iFokus

Jag letade lite på internet och fick fram detta recept, på engelska kallas fyllningen "Malted Milk Chocolate Nougat", och det här ska vara ett sätt att göra den på :
4 scoops chocolate ice cream
1 1/2 cup milk
2 tablespoons chocolate syrup
1 teaspoon vanilla extract
2 tablespoons malted milk powder
Ingridienserna ska blandas i en mixer, sen ska det vara klart.
Kan/vill/orkar inte prova det nu, men skulle vara kul att höra om nån vågar:)

jusste, jag tar av mig den symboliska hatten och erkänner att jag hade fel, det var visst nougat endå:)

Fast när man tänker efter så känns det ju ite som en bladning mellan fransk nougat och "vanlig" nougat.