Nya Marabou ... blä
Jag köpte de nya chokladkakorna från Marabou "Toffee Walnut" och "Raspberry Yoghurt" och jag säger bara blääähhh!
Jag gillar både valnötter, yoghurt och choklad, men tillsammans blev det rikligt läbbigt tycker jag. Smakerna passade inte alls tillsammans.
Det får mig att fundera på hur beslutsprocessen går till när man lanserar en sån här ny produkt. Den borde ju testas på rätt många personer med divergerande smakuppfattning innan man beslutar att släppa den på marknaden.
Vad jag har sett i butikerna så säljer de här nya chokladkakorna jättedåligt.

Jag har inte smakat de sorterna så just den saken kan jag inte uttala mig om men jag tycker nog att just valnöt var en ganska udda sattsning för choklad som Marabou.
Vad tyckte du om smakerna, mer ingående, var de för söta, sliskiga eller på vilket sätt tyckte du att de skar sig?
Jag tvekar på att de är någon hitt, men ibland så behöver de nog någonting annorlunda för att inte bli tråkiga. Dock håller de sig envist kvar vid de gamla klassikerna under tiden.
#1 Jag tyckte att valnötssmaken var alldeles för dominerande så att hela chokladen fick en otäck besk smak och fyllningen i övrigt var slisksöt och alldeles för rinnig.
Den andra blev sur istället pga hallonen, även den var för rinnig inuti.
På vår lokala ICA har de en stor genomskinlig fristånde monter vid kassan fylld med de här båda, men nivån i den har knappast minskat alls på en månad och de har inte fyllt på den (jag frågade, de som äger affären är bekanta).
Kanske är jag för negativ till såna här markant stora motsatser i de olika ingrediensernas smak, men min fru gillade dem inte heller. Jag har ju sett att de blandat i salta chips i Amigo och det kan jag inte ens tänka mig att smaka på eftersom jag inte gillar chips alls.
Marabou Digestive vill jag heller inte prova eftersom jag aldrig har gillat Digestive heller.
I de här nya två ovan, Toffee Walnut och Raspberry Yoghurt, är det ju ändå så att jag gillar samtliga ingredienser var för sig.

Har inte vågat mig på att smaka och inte blev jag mer sugen nu.

Jag tycker att båda är jättegoda. Den med yoghurt är dock väldigt mastig och man kan inte äta mer än ett par bitar och den med valnötter var väldigt kladdig, fick kola överallt :P
Jag blev väldigt glad när jag såg att de skulle komma med en yoghurtchoklad. Köper det ofta när vi är i Tyskland och tycker det är ritkigt gott. Men Marabous variant gillade jag INTE: Inte alls lika frisk smak som det brukar vara på youghurtchokladen utomlands. Jag tyckte att den var alldeles för söt.
Jag har smakat den med hallon. alldeles för sliskigt söt enligt mig, den bara klibbade i munnen och efter några tuggor mådde man illa. Aldrig mer. Och efter det jag hört om den med valnötter och kola så skippar jag nog den med.
Men faktum är att min mor hade hittat till marabous vip-sida via facebook, och lyckats registrera sig för ett smakprov av en ny sensation-choklad. Och idag, ett par veckor senare, så kom den. Caramelized almonds & Sea salt heter den, låter faktiskt väldigt gott. Ska försöka tigga till mig en bit sen, så får ni recension. Den kommer i butik under 2010 vet jag. 
Värd på Choklad iFokus

jag har aldrig smakat, för priset är ju hemskt! :o
Och jag kommer och vänder trenden kanske - jag bara döööör för de där! Så galet goda!! 

Mvh Stephanie 

Provade ett hörn av den med yoghurt ..hemskt god .. skulle om jag inte varit allergisk nästan kunnat sluka en hel kaka.
Hmm, jag förstår - kanske är det en generationsfråga? 

Jag är antagligen för gammal för att uppskatta chockartade blandningar av choklad och chili, choklad och hallon/yoghurt, choklad och rinnande kola/valnöt, choklad och snustorra digestivekex.
Jag gillar choklad, helst utan någonting i, men om det ska vara någonting i, väljer jag hasselnötter eller marsipan/mandelmassa.
Om jag har rätt i att det är en generationsrelaterad sak är det lätt att begripa hur de lyckas marknadsföra dem 
peter54 - inte enbart en generationsfråga, jag är inte speciellt ung, men gillar lite blandningar. Jag gillar yoghurtchoklad väldigt mycket, av vissa sorter. Just den här blev jag dock besviken på, jag tyckte att den var för söt. Jag tror helt enkelt, som med allting annat, att man har olika smak.
Om det var ålder skulle jag gilla mörk choklad, det är ju något man ska gilla med åldern, men jag tycker fortfarande att mörk choklad är äcklig. Jag tror att jag alltid kommer att tycka att mörk choklad är äckligt, hur inne det än är, och hur gammal jag än blir.
Vi är olika - något som säkert Marabou är glada över.
#11 Jo så är det säkert, men på något sätt förefaller vissa typer av chokladblandningar locka en yngre publik, exempelvis Amigo.
Jag har gillat mörk choklad i hela mitt liv. Redan som liten brukade jag tigga mörk blockchoklad av min mormor och när jag senare kunde köpa egna chokladkakor så valde jag lika ofta Marabous mörka chokladkaka med orange papper, som jag valde vanlig mjölkchoklad.
#12 - Må så vara - men då tillhör jag kanske den yngre publiken trots allt
är ofta pigg på nya smaker.
Jag har smakat den med valnöt, och den var (ursäkta ordvalet) rent av vidrigt äcklig. I vanliga fall älskar jag verkligen marabou och allt de gjort (med undantag för frukt&mandel). :P
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Första gången jag smakade den med youghurt tyckte jag den varför söt och gav den till min mamma som åt den med glad aptit. men efter det fick jag ändå mersmak, men jag som normalt tar en 200 gr. chokladkaka i et styckte tar nu istället bara en bit åt gången med den med youghurt =)
Så jag måste erkänna att jag faktiskt gillar den, även om marabous mörka choklad med hallon är min fravorit!
Valnöt har jag itne prövat än och med konceptet på den med youghurt så låter det itne som en god blandning så jag står över den…
Hakuna matata!

#15 Det är inte yoghurt i den med valnöt :)
#16 Nej det är klart, men det är ju någon form av sötsliskig fyllning med valnötter (antar jag) och det låter inte gott när valnöten är lite besk i smaken. Valnötter och choklad för sig är mummsigt, men tillsammans så vill jag inte pröva och än mindre med alla dåliga komentarer om den xD
Hakuna matata!
Hmm, då ska man inte smaka dem alltså ^^. Haha, tyckte redan på reklamen att de verkade lite för sliskiga för min smak, jag tycker visserligen jätte mycket om söta och sliskiga saker, men inte i choklad XD

Hm … Jag har inte vågat mig på den. Älskar hallon, men avskyr yoghurt, älskar kola men avskyr valnöt, så jag vågar mig nog inte på den.
Haha, jag kunde inte stå emot att smaka valnöten så jag gjorde det förra helgen. Inte en stor hit direkt.
Här kommer små recensioner av mig på alla sensations:
Raspberry Yoghurt: Alldeles för söt och sliskig, man kan inte äta mer än några bitar.
Toffee Walnut: Söt och bitter, lite för rinnig konsistens.
Caramelized almonds & sea salt (i butik februari 2010): Helt okej, smakade dock inte så mycket salt. Men defenitivt ätbar.
Värd på Choklad iFokus
Jag tycker båda var goda :D
Yoghurtmarabou är min nya favvo.

Den med hallon och youghurt är ju underbar! Älskar blandningen av sött och syrligt. Den med valnötter gillar jag inte eftersom jag inte gillar nötter. Choklad med nötter i borde förbjudas, skitäckligt jue
Qui dormit, non peccat
#Nä det håller jag inte alls med om, hasselnötter passar förträffligt ihop med choklad tycker jag, mandel går an, men valnöt var tokfel.
Det verkar som att man antingen älskar dom eller hatar dom 
Värd på Choklad iFokus

Jag är sugen på den sista varianten..

#24 Näe usch, min sambo får alltid äta upp choklad med nötter i, jag står gärna över! Eller så gör jag som när jag var liten, låter chokladen smälta i munnen och spottar ut nötterna
Tur att alla tycker olika!
Qui dormit, non peccat

choklad och salt passar ju bra ihop, de är de där mandlarna jag är lite misstänksam på. men den ska smakas så fort den dyker upp i godisyllan!
Qui dormit, non peccat
Jag älskar med mandlar i (haselnötter och andra nötter klarar jag mig dock utan) och russin/mandel är en favorit här hemma =)
Men salt/mandel ska jag defenitivt testa!
Hur blir man provsmakare? (A)
Hakuna matata!

Alltså choklad och salt och mandel, den måste ju vara bättre än dom andra! Gillar allt av det där.
#30 Man kunde anmäla sig på marabous vip-sida för några veckor sen, nu är det dock försent :)
Värd på Choklad iFokus

Choklad med salt i låter som en grej för mig, även om jag verkligen inte föredrar marabous varianter. Men en test kan det allt vara värt, saslt är ju gott sen om jag reagerar på nötterna, det tar udden av nyfikenheten lite. Men bara lite.
Haha jag gillar inte ens chocklad egentligen(så är ju lite på fel sida kan man tycka men har lite tråkigt^^) men blir så otroligt godissugen bara jag TÄNKER på marabous reklam! Den när de hoppar ut för ett stup… Åh hade kunnat springar till affären och handla ett paket nu på direkten, om det hade funnits några affärer i närheten vill säga;) Gha den har de gjort i precis min smak… Börjar dregla…
Älskar hallon, älskar yougurtchoklad, älskar valnötter och älskar speciellt KOLA. Kan äta ett helt paket kolasås utan problem.
MEN båda sensations var så fruktansvärt äckliga! Valnötter var besk, konstig smak, konstig konsistens… Hallon var någon blandning mellan för sött och för… surt? Nä surt e inte rätt ord men typ… Fränt…
Vet förövrigt inte en enda människa i min närhet som gillat dem o.O

Nu har jag provat den med mandlar. Det var ätbar. Hade gärna sett ännu mer mandlar men jaja=) Det var sött och slank ner.
Yoghurtvarianten gillade jag inte, kombinationen syrlig och mjölkchoklad var inte bra… Men då gillade jag inte heller typ Marabou Sommar som också var syrlig, heller.
Den med valnötter och kola var bättre men inte riktigt bra. Kolasås är ju såååå gott, men valnötterna smakade väldigt rostat, nästan rökigt och mycket bittert. Konsistensen var läskig, det kändes att valnötterna hade legat och dragit i såsen för länge för de var sådär mjuka som de blir när man har dem i maten. Dessutom är den väldigt mastig, passar bra om man är två eller tre som delar men det är framför allt den rostade bitterheten som inte faller mig i smaken.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Den me valnötter var ingen hit för mig, den me hallon har jag inte testat (för många som sagt att den inte är god) .. men den senaste Caramelized almonds & Sea salt är jätte goooood !!!! 

Den med yogurt var USCHA
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta

Har nu smakat den nya med salt och rostade mandlar. Fullt ätbar, men den smakade ju inget salt alls typ.. Lite besviken blev jag allt.
Qui dormit, non peccat

#39 nä kanske man skulle göra de :P
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta
#39 .. jag som är "extremt" salt kännslig, kände att den smakar salt, men den är sååååå gooooood ändå ..

Jag gillade ingen av dem. Håller med #0! Det var en konstig blandning som inte faller mig i smaken.Youghurten var inte god och valnöten var lite för överdriven.
Ingen mer här som gillade marabous vinter choklad?
Hoppas den finns kvar nästa jul. Den finns kvar fortfarande har jag sett,. Men nu vill man ju inte ha julen kvar.
Hallå den är ju as goood!…fast… man mår liiite illa av den…
Vinterchokladen? #44
Ja det är nog sant den var lite suspekt men god.
Apelsin chokladen gillade jag, men den hade åsså en suspekt känsla, man kände sig som man ätit lavemang. Kan inte förklara bättre.

Mamma och jag ska smaka den där med salt i, få se hur den smakar.
Jag tycker Marabou Vinter var väldigt äcklig. Jag mådde faktiskt riktigt illa av den, spyfärdig alltså. Jag gillade dock Sommar-kakan med jordgubbar i. ^^