Åhh, det är en svårt fråga. Jag kan omöjligt välja. Det varierar efter humör tror jag.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

håller med 1# det varierar efter humör..

Okej men kan ni inte bara välja eb
Marabou mjölkchoklad och Marabou sweitzernöt!

aa dom är med goda :)

Jag gillar chokladen MILKA med jordgubbsak i :) Men den finns inte här så de blir oftast Marabou krokant eller frukt och mandel :D
mörk noblesse
Är mjölkallergiker så tål nästan ingen choklad,
Under mina stora choklad ätar tider var dock Marabou Cocos min stora favorit och även Toblerone.
Nu är min favorit Choklad Mousse :) ! eller Lindts mörka med Chili eller Blåbär
stackars dej!! som inte tål choklad,,det är tråkigt att behöva asvstå från något man tycker om,,,det finns så många i dag som inte tål vissa saker,,,tror det har med mycket utsläpp i luften att göra.
#8 Var "glad" att du "bara" är mjölkallergiker…jag har en vän som inte tål kakao. Tycker riktigt synd om henne.
_No way! Yes way!
Jag är glad och nöjd för det kan ju alltid vara värre och dessutom finns det substitut..
Ris och soya produkter brukar man ju hitta på hälsokosten :) så jag klarar mig finfint!
#9 Carob borde väll gå bra när man inte tål kakao, det är något som tydligen påminner om choklad i smaken vad jag förstått..

Jag föredrar mörk choklad pga att jag inte kan äta hur mycket som helst av den och det gör att jag kan njuta av den på ett annat sätt:P

Nogat är blad det godaste jag vet i chokladväg…
Ha det gott!
Assarina
Jag är svag för mörka choklader, gärna med en stark smak till. Åt absintchoklad en gång, och det var underbart. Även choklad med ingefära och/eller chili tycker jag om.
_No way! Yes way!

Allt från Peter Beijer chokolade
Nja utom marsipan då 

Hej Finns faktisk choklad som är kallpressad som du också kan äta =).
Min fru är också mjölkallergiker och hon äter denna!!
marabou mint choklad :D

fransk nougat

Den kallpressade chokladen jag pratade om heter Xoqai. Ny i Sverige, men bäret Aqai som chokladen innehåller har varit med på Oprah Winfrey flertalet gånger. Massor med kändisar i USA äter detta för tex viktnedgång.
En mörk och jättegod choklad som kan köpas genom mig… 

Marabou frukt och mandel, den är så go! men sen har jag mängder av andra favoriter som det chokladmonster jag är. hihi
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker
Mjölkchoklad om det handlar om "ren" choklad. Tycker inte om varken mörk eller vit. Men tycker om mjölkchoklad men nötter och liknande i.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Riesen (dom mörkchoklad täckta kolorna) 
Jag tål inte heller mjölk så det får bli After Eight då ;P Mycket att välja på där ;)
Mörk choklad med apelsinbitar i! Tror den är från Lindt! Men min favorit till kaffe är Anton Berghs 72%-iga choklad. :o)
helt klart marabou mjölkcholkad, helnöt eller sweishernöt (stavning) för att inte tala om marabou mjölkchoklad med luftbubblor - älskar konsistensen som blir av bubblorna :P
Mörk choklad och gärna med hela nötter. Tycker inte det finns så många olika sorter i Sverige med just hela nötter. Men i Italien där jag har varit mycket, finns många goda sorter. Resväskan innehåller alltid några olika chokladkakor när man kommer hem
Och varje gång tänker man: varför köpte jag inte fler!
Mörk choklad med nötter i :) helst cashews!
Ljus Choklad från Marabou är alltid gott

Amedeis °9 är fantastisk…

Amedei Chuao är inte så dum den heller..
H9/V9 Årsta AIK
"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"

Åh Amedei har en med flagad mandel i som är riktigt smaskig också.

Gammal tråd men …
Den jag gillar mest är … *trumvirrvel*
Marabou Mintkrokant!
Så söt, en smak, en smak av ljus choklad, som för tankarna till paradiset- sedan den krispiga mint-krokanten … Mint med tankar av guld, och Mjölk-choklad, söt, alldeles perfekt. Tänk dig då att blanda dom två smakerna …!
Ja, jag skrev lite … hm … poetiskt. Men så tycker jag iallefall.
Sedan delad 1 kommer Paradis Gräddnougat (i asken paradis.)
Den och Marabou Mintkrokant är dom godaste …
För mig iallefall 

Det finns annan god mjölkfri choklad att köpa med. Den jag köper heter: Plamil organics och är en ekologisk choklad som är fri från mjölk och andra animaliska produkter. Den är dessutom tillverkad för hand.'
Den är jättegod och jag köper den på vår vanliga lilla ICA-affär här på landet.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Gills vit choklad? 
För det är min favorit.
#35 All choklad gills 
Värd på Choklad iFokus

Det är olika vad jag är sugen på.
Ibland är mörk choklad riktigt gott , framför allt med lätta smaker av frukt.
När jag vill ha något sött är det marabou som gäller , gärna apelsinkronkant , den nya dexluxe med hallonyourtsmak , sechiernöt eller helt vanlig mjölkchoklad.
Praliner är riktgit god dock är de beroende framkallande för min del så jag undviker dem ;)
Och ibland är även varm choklad riktigt gott. Framför allt med vispadgrädde.
Medarbetare för Days of our lives
jag har hittat en ny favorit tror jag, Lindts mörka mjölkchoklad, den är sjuuukt god, mums 
Marabou mjölkchoklad och daim ^^'
Jag gillar det mesta i choklad väg, men det ska vara ljus.
Hederliga gamla vanliga Marabou.
Det godaste som någonsin tillverkats på denna jord.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#38 Nej! Jag ljög, det är inte Lindts mörka mjölkchoklad, det är Marabou premium dark milk jag pratar om.

valhrona mörka choklad
Beror på humör
Just nu hade jag inte tackat nej till lite fler bitar digestivechoklad 

Mvh Stephanie