Choklad iFokus

Choklad

Etikettrecept
Läst 3213 ggr
siberlina
0

peanut butter cup

peanut  butter cup.  det är    en  godis    från  usa  , vet någon var man kan  köpa    det  , snart   är  min påse  slut  …

det  är    jordnötscrem     i en    liten  chokladform

HannaM
0
Ebba-A
0

Edit: Hade fel, haha ;)

Värd på Choklad iFokus

Ebba-A
0

Nu har jag gjort lite mer efterforskningar, och Discshop (av alla ställen?) har det, så kika under "Kiosk" och "American Candy" på deras hemsida Glad

Värd på Choklad iFokus

siberlina
0

Ebba  ,tack  du är  en ängel…tack för tipset .kram    från  godisgrisen

siberlina
0

nu har jag handlat    godiset    . det fanns   på city  gross..på den amerikanska   hyllan..och där  fanns  det  både det ena   och andra  ,och en  med vit  choklad   ,och den va  ännu  godare , ni måste   pröva   allihopa , det är sagolikt    gott…

Ebba-A
0

Kanske dags att åka till citygross och ta sig en titt om mitt favoritgodis Skittles finns där? Annars såg jag ju att det fanns på Discshop, så får väll beställa. Det är så tråkigt när ens favoriter inte finns i det vanliga svenska sortimentet

Värd på Choklad iFokus

siberlina
0

Ebba ,ja   det  är  verkligen   synd     och lite konstigt   att det   inte säljs   i alla affärer,dom hade    ett  urval  av  amerikanskt  godis…men nu    hade jag bara  ögon  för  mitt favorit  godis,,,mumsSkrattande

siberlina
0

ebba   vad  är   skittles   för   godis, vad  är   det   är det    choklad eller…jag  blev  lite nyfikenObestämd

Ebba-A
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skittles är små sega pastiller med olika fruktsmaker, lite som jellybeans men ändå något hel i särklass. Säger som det står på påsen "Taste the rainbow" ;)

Givevis menar jag ju att det är favoriterna efter choklad ;)

Såhär ser innehållet i påsarna ut :)

Värd på Choklad iFokus

siberlina
0

måste pröva  ,jag ska    sprida  ut       och       försöka   få  min affär  att  börja   sälja  amerikanskt    godis..

Ebba-A
0

Vilket City Gross var det du hittade en amerikansk hylla på förresten? Är sugen på att pröva lite nytt ;)

Värd på Choklad iFokus

siberlina
0

det var  i  kungens  kurva,  man går  förbi   grönsakerna    och där     i närheten  finns  en hel   hylla  med  amerikanska   godsaker ..mums

Ebba-A
0

Nämen gud vad bra :D Brukar åka upp dit lite då och då, ska försöka få min far att inse att vi behöver storhandla lite i helgen ;) Tack!

Värd på Choklad iFokus

CarinaA
0

De flesta city gross har en amerikansk hylla ;-)

siberlina
0

tack  gud    för   citygross….som har  amerikanska   hyllorSkrattande

Hustigern
0

Åh, Reese's peanut butter cups! Det var längesen, blev så himla sugen nu! Nu är det ju som sagt ett tag sedan jag köpte dem, men då hittade jag dem på amerikanska hyllan på Maxi, så det är nog inte bara CG som har dem.

siberlina
0

ojj  va  bra  att det finns  fler ställenSkrattande

Syssila
0

Hej!

Jag fick se dom på Ica Maxi för ett tag sen! Kände igen paketet sen barndomen, men mindes inte hur de smakade.. Var ju tvungen att köpa med hem, och…. Tungan uteGlad

siberlina
0

jag åt   dom för  länge sen   och hade   ttänkt  att be   någon som skulle  åka  usa   att köpa hem    en på se       ocså   ha   dom funnits här hela  tiden  utan  att jag  visste det

Ebba-A
0

Ska nog åka förbi City Gross i Kungens Kurva imorgon när jag ändå ska upp till Globen på konsert, måse ju testa något nytt. Hoppas verkligen det finns Skittles, haha annars får jag köpa nått annat gott :)

Värd på Choklad iFokus

siberlina
0

EBBA  ,jag   hoppas   du hittar     skittles..

Sunrise
0

Skittles finns på 'The english shop' i Göteborg, vad jag vet :)

HannaM
0

Det har ju iaf tidigare funnits en butik med bara amerikanska varor i gamla stan, eller precis på gränsen, vid riskdagen där.

Ebba-A
0

#22 Och i Stockholm :) Men åker nästan aldrig in dit ;)

Värd på Choklad iFokus

Amm0
0

Åh jag var på City gross för att jaga Peanut butter cup men det fanns inga där. Kollade även på Ica maxi, fanns inte där heller :(

siberlina
0

men förra  veckan  var jag i  båda  aff ärerna   i  kungens  kurva   och   i botkyrka    och båda   hade, dom har  det    vid  dom amerikanska  hyllorna

Hustigern
0

I nödfall funkar det med två Noblesse mörk med jordnötssmör mellan Tungan ute

Amm0
0

#26 Alla ör inte 08or vettu ;) Jag är dalkulla och var och kikade i Falun och Borlänge :)

siberlina
0

oj  förlåt .men  jag trodde   dom hade det på maxi   uppe   hos er ochså..i nödfall   får  du ta   bussen   till  kungens  kurva    och   gå raka vägen till city gross ochså  kan du passa  på att  handla i alla  affärerna   och  låtsas  att   du är i ullared.för du   måste smaka   på dessa    undebara   godsaker.. lycka till    mvh

Amm0
0

haha, jag kan ju alltid svänga in om jag har vägarna förbi! Annars kan jag skicka efter från nätet :) Tack för tipset iallafall!

silo
0

Jag har smakat på peaunut butter cup och skittles, men tycker mest om Peaunut butter cup, den är så OTROLIGT god :) Köpte från Usa, men nu är det slut X( Finns det på Ica Maxi, eller vad skrev ni här? :P

siberlina
0

jag den finns   på  ica  maxi  och  city gross    där  dom har   en utlänsk  hylla

[TheoA]
0

#24 Jag fick ju skittles och massa annat godis av er. skittles  var ju faktist riktigt goda :P

silo
0

#32 på alla Ica Maxi? Och var är den utlänska hyllan då? :p

siberlina
0

fråga  personalen , dom  brukar veta  det .

silo
0

Okej, men är du säker att det finns i alla Ica Maxi butiker runt om i landet? :) Isåfall åker jag dit nu…

siberlina
0

kan  kan inte lova    att  det finns   i alla   ica   maxi ,men  däremot    är  jag nästan mer säker   på city gross,lycka till

silo
0

okej,tack :) var köper du dina då?

silo
0

Jag åker till en vän imorgon, som bor i Göteborg, finns det City Gross där också? Jag kan kanske köpa där då. En fråga bara, vad kostar en peanut butter cup :) Alltså,priset spelar ingen roll men undrar bara :) Har bara köpt i USA

siberlina
0

domm är  inte  så   dyra , jag   bor    stockholm   och     i  kungenskurva   finns  det   alltid    sånna  där   , en förpackning     kostar ca 12  kr,här   i stockolms    området  kan  man hitta allt möjligt, bla   så fin´ns  det en     helt  otrolig  godis  affär   i tumba  ,där   finns  allt   godis    man  letar efter   och   billigt är  det ochså..

siberlina
0

du borde  flytta  till  stockholm

silo
0

http://www.discshop.se/shop/externsida.php?lang=&id=35&lang=se&subsite=kiosk&&ref=

Där hittade jag peanut butter cups, är det någon som köpt det från discshop?

siberlina
0

jag  tror   det är helt  ok   att  handla   från  diskshop

silo
0

#43 Okej, har du gjort det? Alltså, har dom bra varor och leverar det också?

siberlina
0

nej  ,men jag   har   hört  att  det funkar bra

silo
0

#45 Okej, tycker du att jag ska köpa därifrån då? :p

Och finns det City Gross i Göteborg? ska dit imorgon. Hälsar på en vän.