peanut butter cup
peanut butter cup. det är en godis från usa , vet någon var man kan köpa det , snart är min påse slut …
det är jordnötscrem i en liten chokladform

Inte hört talas om alls.
Edit: Hade fel, haha ;)
Värd på Choklad iFokus

Ebba ,tack du är en ängel…tack för tipset .kram från godisgrisen

nu har jag handlat godiset . det fanns på city gross..på den amerikanska hyllan..och där fanns det både det ena och andra ,och en med vit choklad ,och den va ännu godare , ni måste pröva allihopa , det är sagolikt gott…
Kanske dags att åka till citygross och ta sig en titt om mitt favoritgodis Skittles finns där? Annars såg jag ju att det fanns på Discshop, så får väll beställa. Det är så tråkigt när ens favoriter inte finns i det vanliga svenska sortimentet
Värd på Choklad iFokus

Ebba ,ja det är verkligen synd och lite konstigt att det inte säljs i alla affärer,dom hade ett urval av amerikanskt godis…men nu hade jag bara ögon för mitt favorit godis,,,mums

ebba vad är skittles för godis, vad är det är det choklad eller…jag blev lite nyfiken

måste pröva ,jag ska sprida ut och försöka få min affär att börja sälja amerikanskt godis..
Vilket City Gross var det du hittade en amerikansk hylla på förresten? Är sugen på att pröva lite nytt ;)
Värd på Choklad iFokus

det var i kungens kurva, man går förbi grönsakerna och där i närheten finns en hel hylla med amerikanska godsaker ..mums
Nämen gud vad bra :D Brukar åka upp dit lite då och då, ska försöka få min far att inse att vi behöver storhandla lite i helgen ;) Tack!
Värd på Choklad iFokus
De flesta city gross har en amerikansk hylla ;-)

tack gud för citygross….som har amerikanska hyllor

Åh, Reese's peanut butter cups! Det var längesen, blev så himla sugen nu! Nu är det ju som sagt ett tag sedan jag köpte dem, men då hittade jag dem på amerikanska hyllan på Maxi, så det är nog inte bara CG som har dem.

ojj va bra att det finns fler ställen

Hej!
Jag fick se dom på Ica Maxi för ett tag sen! Kände igen paketet sen barndomen, men mindes inte hur de smakade.. Var ju tvungen att köpa med hem, och…. 

jag åt dom för länge sen och hade ttänkt att be någon som skulle åka usa att köpa hem en på se ocså ha dom funnits här hela tiden utan att jag visste det
Ska nog åka förbi City Gross i Kungens Kurva imorgon när jag ändå ska upp till Globen på konsert, måse ju testa något nytt. Hoppas verkligen det finns Skittles, haha annars får jag köpa nått annat gott :)
Värd på Choklad iFokus

EBBA ,jag hoppas du hittar skittles..
Skittles finns på 'The english shop' i Göteborg, vad jag vet :)

Det har ju iaf tidigare funnits en butik med bara amerikanska varor i gamla stan, eller precis på gränsen, vid riskdagen där.
#22 Och i Stockholm :) Men åker nästan aldrig in dit ;)
Värd på Choklad iFokus

Åh jag var på City gross för att jaga Peanut butter cup men det fanns inga där. Kollade även på Ica maxi, fanns inte där heller :(

men förra veckan var jag i båda aff ärerna i kungens kurva och i botkyrka och båda hade, dom har det vid dom amerikanska hyllorna

I nödfall funkar det med två Noblesse mörk med jordnötssmör mellan 

#26 Alla ör inte 08or vettu ;) Jag är dalkulla och var och kikade i Falun och Borlänge :)

oj förlåt .men jag trodde dom hade det på maxi uppe hos er ochså..i nödfall får du ta bussen till kungens kurva och gå raka vägen till city gross ochså kan du passa på att handla i alla affärerna och låtsas att du är i ullared.för du måste smaka på dessa undebara godsaker.. lycka till mvh

haha, jag kan ju alltid svänga in om jag har vägarna förbi! Annars kan jag skicka efter från nätet :) Tack för tipset iallafall!

Jag har smakat på peaunut butter cup och skittles, men tycker mest om Peaunut butter cup, den är så OTROLIGT god :) Köpte från Usa, men nu är det slut X( Finns det på Ica Maxi, eller vad skrev ni här? :P

jag den finns på ica maxi och city gross där dom har en utlänsk hylla
#24 Jag fick ju skittles och massa annat godis av er. skittles var ju faktist riktigt goda :P

#32 på alla Ica Maxi? Och var är den utlänska hyllan då? :p

fråga personalen , dom brukar veta det .

Okej, men är du säker att det finns i alla Ica Maxi butiker runt om i landet? :) Isåfall åker jag dit nu…

kan kan inte lova att det finns i alla ica maxi ,men däremot är jag nästan mer säker på city gross,lycka till

okej,tack :) var köper du dina då?

Jag åker till en vän imorgon, som bor i Göteborg, finns det City Gross där också? Jag kan kanske köpa där då. En fråga bara, vad kostar en peanut butter cup :) Alltså,priset spelar ingen roll men undrar bara :) Har bara köpt i USA

domm är inte så dyra , jag bor stockholm och i kungenskurva finns det alltid sånna där , en förpackning kostar ca 12 kr,här i stockolms området kan man hitta allt möjligt, bla så fin´ns det en helt otrolig godis affär i tumba ,där finns allt godis man letar efter och billigt är det ochså..

du borde flytta till stockholm

http://www.discshop.se/shop/externsida.php?lang=&id=35&lang=se&subsite=kiosk&&ref=
Där hittade jag peanut butter cups, är det någon som köpt det från discshop?

jag tror det är helt ok att handla från diskshop

#43 Okej, har du gjort det? Alltså, har dom bra varor och leverar det också?

nej ,men jag har hört att det funkar bra

#45 Okej, tycker du att jag ska köpa därifrån då? :p
Och finns det City Gross i Göteborg? ska dit imorgon. Hälsar på en vän.