Choklad iFokus

Choklad

Etikettrecept
Läst 3849 ggr
Rymdblomma
0

Raw Chokladmuffins

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rå/Raw Kakao är något helt annat än det man köper i en matbutik. Raw kakao är inte rostad vilket betyder att den har alla sina näringsämnen intakta. Kakao är ett av de mest näringstäta livsmedel på jorden, en enda matsked innehåller 25.000 antioxidanter!!! De här muffinsarna är glutenfria, laktosfria, vegan, utan vitt mjöl, vitt socker, e-ämnen och ekologiska. De kräver ingen ugn och tar knappt nån tid att göra. De innehåller mängder av nyttigheter så du behöver inte "synda" med dessa ;)

Raw Chokladmuffins

Mixa: 1 dl blötlagda cashews, 2 rågade msk cocosfett, 2 tsk raw honung, 2 msk russin, 2 msk raw kakao, 1 nypa salt och 0,75 dl vatten till en smooth kräm. Häll i formar och ställ in i kylen tills helt stela. Bänd upp och strö på kakao-nibbs!

För mer chokladsmak, öka mängden kakao och russin.

/Karolina~

Läs mer, se mer recept och bilder på min blogg och hemsida.

www.loveraw.se

www.loveraw.blogspot.com

HannaM
0
lillaisa
0

Oj det måste jag prova! Undrar samma som #1, var kan man köpa det?

/Isa

Ebba-A
0

Låter otroligt spännande, allt det med Raw food verkar väldigt intressant :)

Om jag inte förstått helt fel kommer Rydblomma sälja på sin hemsida under "Superfoods" senare.

Värd på Choklad iFokus

Hausswolff
0

Tror inte riktigt på det där med rawfood, men det måste vara hiskeligt praktiskt att inte behöva varken spis eller ugn. Skrattande

Och muffinsarna ovan skulle jag nog kunna tänka mig att prova…

Sunrise
0

Raw honung, vad är det? :P

Rymdblomma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Raw kakao kommer jag sälja i min webshop som kommer publiceras nu i maj om nån vecka. Där kommer det finnas mycket intressant information om det råa livet, det är ett nytt sätt att förhålla sig till mat, men när man väl provat lite går det som en dans.

Kakaon har jag i lager så det går att beställa redan nu. Om du är intresserad skicka ett mejl till order@loveraw.se så återkommer jag med en produktlista med priser.

Raw honung är honung som inte är upphettad.

/Karolina

Sunrise
0

#6 Okej! ;D

Btw har jag redan 'raw' honung, köper det från grannen och jag vet att hon inte gör något med den :P

Migoff
0

Vilken konsistens har dem?

silo
0

intressant!

[YlvaP]
0

Ser hur gott ut som helst. :D

Inaarah
0

Det här måste ju provas!