Kladdkakemuffins
Gjrode kladdkakemuffins igår, det är väl egentligen så enkelt som att hälla kladdkaksmet i muffinsformar. Och eftersom vi inte hade nån blockchoklad eller nåt så blev dom vanliga tråkiga men ack så goda ändå :)
Tror det är två kvar nu… gjorde väl 20, men å andra sidan är vi fyra pers här hemma :)
Recept för intresserade:
- 100g smält margarin
- 2 ägg
- 3 dl socker (går bra med mindre också)
- 1,5 dl mjöl
- 3 msk kakao
- 1 tsk vaniljsocker
Ungen ska vara på 175 grader, grädda i mitten i 10-20 minuter beroende på hur tjocka muffins man gör.
När de svalnar sen kan dom bli sega eller mjuka, beror lite på hur man gör dom :)
Åh, gud så mumsigt ! :)
Det ska jag prova! :D

Var hittade du receptet?
Ser riktigt trevligt ut, får ta och testa det när det finns tid över mellan allt jobb och stök.
det är bara ett allmänt recept på kladdkaka, tror det är ett som min faster använde, men de ser ju ungefär likadana ut allihop, ofta har dom mindre socker i recepten…
Åh det måste vara gott,mumsigt och himilskt på samma gång!
Ser himmelskt goda ut. :D
Oboy så gott det låter 
Jag har också ett liknande recept, men då är det gojsig glasyr med grädde i - PÅ kladdkakemuffinsen ;) Hur gott som helst :)

blir dom kladdiga?
jaa :)

#9 men isåfall måste detta testas direkt ju!
Här kommer mitt recept på kladdkakemuffins, ännu mer onyttiga!
Smeten:
1 ägg
1 1/2 dl socker
3/4 tsk vaniljsocker
1/2 krm salt
2 msk kakao
3/4 dl mjöl
50 g smält smör
Smält smöret och låt det svalna. Blanda de torra ingredienserna.
Vispa ägget med sockret och tillsätt sedan:
vanijsocker, salt, kakao, mjöl.
Tillsätt smöret.
Häll smeten i formar och grädda 20 min i 160 grader.
**Fyllning:
**50 g smält smör
2 msk socker
1 tsk mjöl
2 tsk kakao
1 dl grädde
Koka ihop ingredienserna i 3 minuter. Låt svalna en aning innan
de hälls över muffinsarna.
Ställ dem kallt så fyllningen stelnar, eller ät dom superkladdiga :)
Lycka till! /Evelin

#11 Tack!
Jag använde mig igår av TS resept, men tillsammans med marsmallows!
I med en marshmallow i en muffinsform - fyll till hälften. Låt stå inne i 15 min i 170 grader… Servera varma med grädde.
MUMS!
Hakuna matata!
Om man vill ha blockchoklad i muffinsen, tar man bort kakaon då?
har missat att den här tråden bliviat aktuell igen :) det blir så när dom går över årsskiftet XD
vilka mumsiga recept ni har skrivit upp, helt klart värt att testa nån gång :)
Jag kan bara säga att jag tog TS recept i vanliga bullformar och fyllde nästan upp till kanten (en halv til en cm kvar), 15-18 min (beroende på hur kladdiga man vill ha dem). De var verkligen det BÄSTA receptet jag haft (i.af till att göra i småformar).
De blev lite kladdiga i mitten (jag hade 15 min), och de fungerade verkligen jätte bra att förvara ett par dagar i påse. 4 dagar efter bakdag var de fortfarande precis lika goda. De kan säkert ligga en vecka innan de börjar bli någon skildad på dem! ^^
Hakuna matata!